یک خبرگزاری انگلیسی عتوان کرد:

حمله به ایران موفقیت آمیز نخواهد بود / پیامدهای حمله احتمالی خارجی به ایران

یک خبرگزاری انگلیسی با پرداختن به موقعیت ایران و توانمندی دفاعی آن اذعان کرده است که حمله به ایران موفقیت آمیز نخواهد بود و با پیامدهایی نیز همراه می باشد.
کد خبر: ۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲ - 10July 2013

حمله به ایران موفقیت آمیز نخواهد بود / پیامدهای حمله احتمالی خارجی به ایران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری "روسی" انگلیس هر گونه حمله زمینی به ایران محکوم به شکست است و موفقیت حمله هوایی نیز به دلیل توانمندی دفاعی ایران مشکل می باشد و با پیامدهای خطرناکی همراه است.

یکی از مولفه های تاثیرگذار در توان بازدارندگی ایران نسبت به هر گونه حمله خارجی به حساسیت مردمی در مقابله با تجاوز خارجی به ایران برمی گردد به نحوی که هر گونه حمله ای به ایران، همانطور که درچند دهه اخیر نشان داده شده است، در کنار واکنش نیروهای نظامی با مقابله مردمی نیز مواجه می شود و این موضوع را می توان یکی از مشکلات اصلی حمله نظامی به ایران برشمرد.

این خبرگزاری انگلیسی که در تحلیل خود به میزان موفقیت آمیز بودن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران پرداخته است، با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک ایران از جمله گستردگی مساحت، وجود کوهستان هایی در غرب کشور و قرار گرفتن در همسایگی با برخی کشورها مانند عراق و افغانستان هر گونه حمله زمینی به ایران و به خصوص تاسیسات هسته ای این کشور توسط رژیم صهیونیستی را محکوم به شکست توصیف کرده است. در واقع در کنار مقاومت مردمی و موقعیت ژئوپلیتیک ایران، در رابطه با نتایج حمله زمینی به ایران باید تجارب ایران در جنگ ها و همچنین نقاط ضعف نظامی اسرائیل نیز در این رابطه اشاره داشت که در شکست هر گونه حمله خارجی به ایران تاثیرگذارند.

علاوه بر این مشکلات حمله هوایی به ایران از سوی رژیم صهیونیستی نیز یکی دیگر از ابعاد شکست حمله احتمالی به ایران به شمار می رود. در این رابطه توجه به توانمندی های دفاعی و موشکی ایران قابل توجه به نظر می رسد؛ بدین نحو که جمهوری اسلامی ایران در طول چند دهه گذشته سامانه های دفاعی و ضدهوایی مستحکمی در بسیاری از نقاط مرزی به خصوص در نواحی کوهستانی غرب کشور برای مقابله به تجاوز به حریم هوایی ایران مستقر کرده است که عبور از این سامانه ها برای حمله هوایی به داخل کشور را با دشواری مواجه کرده است که از جمله آنها می توان به سیستم های ضد هوایی نسل پنجم اشاره داشت.

نکته مهم دیگر در این رابطه به پراکنده بودن نقاط حساس ایران همانند تاسیسات هسته ای و برخی امور زیربنایی دیگر در سراسر کشور بر می گردد که حتی در صورت عبور جنگنده های متجاوز از سامانه های دفاعی ایران، آنها نمی توانند همه تاسیسات مورد نظر خود را مورد حمله قرار دهند.

اما بخش مهمی دیگر در تحلیل این خبرگزاری انگلیسی به پیامدهای حمله احتمالی خارجی به خصوص از سوی رژیم صهیونیستی به ایران مرتبط می باشد. این خبرگزاری در این رابطه بیان داشته است که همانطور که بارها برخی مقامات ایرانی اعلام داشته اند و همچنین با توجه به نفوذ ایران در سطح منطقه، در صورت هرگونه تهدید و یا حمله نظامی علیه ایران کل منطقه دچار بحران جدی خواهد شد به گونه ای که احتمالا دیگر کشورهای منطقه نیز درگیر این جنگ خواهند شد که هزینه این امر برای متجاوزان افزایش می یابد.  علاوه بر آن منافع قدرت های بزرگ خارجی نیز همانند منابع نفتی آنها در منطقه دچار مشکل می شود که این موضوع تاثیرات منفی زیادی می تواند برای آنها داشته باشد.

در این رابطه همچنین می توان اذعان داشت که در صورت هر گونه حمله به ایران متحدان منطقه ای ایران همانند حزب الله نیز عملیات هایی علیه رژیم صهیونیستی آغاز خواهند کرد که امنیت این رژیم را به شدت با مشکل مواجه می کند و پیامدهای جبران ناپذیری برای این رژیم می تواند به همراه داشته باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار