با حضور رزمندگان لشکر ۲۷ محمد رسول الله

کتاب "گردان نهم" رونمایی شد

کتاب "گردان نهم" نوشته "گلعلی بابایی" بعد از ظهر امروز در خبرگزاری فارس و با حضور نویسنده کتاب رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۷ - 27January 2014

کتاب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیین رونمایی از کتاب گردان نهم نوشته "گلعلی بابایی" بعد از ظهر امروز در محل خبرگزاری فارس و با حضور نویسنده کتاب، سردار "مجتبی عسکری" رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه محمد رسول الله، "حسن شکری" رییس مرکز مطالعات پژوهشی ۲۷ بعثت و "احسان محمد حسنی" رییس سازمان هنری رسانهای اوج برگزار شد.

"نعمت الله سعیدی" به عنوان اولین سخنران این مراسم اظهار کرد: شهدا مبارک بودند و کار کردن برای آنها نیز متبرک است.

وی با بیان اینکه کتاب گردان نهم را باید در دو بخش بررسی کرد افزود: بخش اول کلیات موضوع و الفبای تاریخ نگاری است و بخش دوم پرداختن به جزییات اثر است.

سعیدی با اشاره به کلیات اثر در پاسخ به این پرسش که چرا تاریخ نگاری جنگ هنوز ادامه دارد بیان کرد: باید در جواب این پرسش گفته شود که چرا کم به موضوع تاریخنگاری جنگ پرداخته شده است.

وی با اشاره به ویژگیهای این اثر گفت: در این کتاب حجم بسیار زیادی از اطلاعات بیان شده است اما به علت داشتن قلم قوی مخاطب را تا انتهای اثر میکشاند.  

سعیدی وجود اسناد را از دیگر ویژگی های این کتاب دانست و گفت: نویسنده با اسناد موجود از جنگ به جای واژه ها به بازخوانی وقایع و حوادث جنگ تحمیلی پرداخته است.

 اصغر آبخضر نویسنده کتاب گردان عاشقان به عنوان دیگر سخنران این مراسم اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، با جوان با اخلاصی به نام گلعلی بابایی آشنا شدم که فعالیت های خوبی در زمینه انقلاب اسلامی انجام داده است.

وی افزود: پایان جنگ، آغاز فصل تازه ای  برای وی بود که با تجربه ای که از جنگ داشت و با همان شوریدگی جوانی که در جنگ حاضر شد  در مسیر عشق به ولایت قدم نهاد و با قلم خود در صحنه باقی ماند و ویژگی بارز قلم او را می توان در صداقت جست و جو کرد.                                                          

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار