جاویدان:

شهید بقایی در همه عرصه‌ها می‌درخشید/ دفترچه‌ای که نام دوستان را در آن نوشته بود

استاد دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به جامعیت اخلاقی و رفتاری سردار شهید بقایی گفت: او با صفا و مهربان بود و زمانی که برای زیارت به مشهد مقدس می‌رفت در دفترچه‌ای نام دوستان و آشنایان را نوشته بود و برای همه آنها دعا می‌کرد.
کد خبر: ۱۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳ - 29January 2014

شهید بقایی در همه عرصه‌ها می‌درخشید/ دفترچه‌ای که نام دوستان را در آن نوشته بود

دکتر عبدالله جاویدان همرزم سردار شهید مجید بقایی با اشاره به نحوه آشنایی و سابقه دوستی با سردار شهید بقایی اظهار داشت: با مجید از کودکی در یک محله بزرگ شدیم و و در دبیرستان نیز با یکدیگر تحصیل می کردیم. او در رشته های ورزشی چون والیبال و فوتبال مهارت داشت و در آن روزها در یک تیم دسته اول فوتبال دروازه بان بود.

وی ادامه داد: شهید بقایی دارای هوش سرشاری بود؛ به طوری که دو مقطع پنجم و ششم را همزمان با هم پشت سرگذراند.

جاویدان تصریح کرد: شهید بقایی پس از دوره دبیرستان در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید چمران اهواز شد و در دوران انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه از بنیانگذاران انقلاب فرهنگی در دانشگاه شد. او عضو انجمن اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز بود و فعالت های تبلیغی آن ها را هدایت می کرد.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی وسیاسی علیه نظام شاهنشاهی ازسوی شهید سردار بقایی گفت: همکاری نظامی با گروه منصورون در دوران قبل از انقلاب اسلامی به عنوان یک مجاهد ومبارز به منظور شکستن رعب و وحشت افسران نظام شاهنشاهی وترور یکی از افسران رژیم پهلوی وایجاد وحدت میان گروه های مختلف از جمله فعالیت های این شهید بود.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی آموزش قرآن، برگزاری کلاس های معارف ونمایشنامه نویسی با مدیریت سردار شهید بقایی انجام می شد و در کانون نشر فرهنگی اهواز در کنار او به نمایش اسلاید سیر پیروزی انقلاب اسلامی برای مردم مشغول بودیم.

همرزم شهید سردار بقایی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران افزود: در اوایل جنگ سردار شهید بقایی در دفتر هماهنگی سپاه منطقه هشت خوزستان حضور داشت و پس از آن بلافاصله فرمانده سپاه شوش شد.

جاویدان گفت: در آن زمان عملیات طریق القدس درمنطقه غرب سوسنگرد در حال انجام بود وشهید سردار بقایی با اینکه درجنوب فرمانده سپاه شوش بود خود را به آن عملیات رساند و در آن عملیات به عنوان تک تیرانداز حضور پیدا کرد.

وی با اشاره به خاطره ای از این عملیات ادامه داد: در عملیات غرب سوسنگرد که گروه ها ولشگرهای مختلف حضور داشتند به دوگروه تقسیم شدیم که یک گروه یازده نفره که مجید جزو آنها بود در محاصره دشمن قرار می گیرند و پس از چند روز تمام آن گروه به جز سردار شهید بقایی به شهادت می رسند و او خود را به نیروهای خودی در سوسنگرد میرساند.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) ادامه داد: بعد از این عملیات سردار شهید بقایی که دارای تجارب زیادی از جنگ بود فرمانده قرار گاه فجر در عملیات فتح المبین شد وتا زمان شهادت نیز فرمانده قرارگاه کربلا بود و زمانی که برای شناسایی به منطقه عملیات فکه رفته بود به همراه شهید سردار باقری در یک سنگر بوده و مورد اصابت خمپاره قرار گرفته وبه شهادت می رسند.

جاویدان با معرفی برخی از ویژگی های اخلاقی شهید سردار بقایی گفت: او با صفا ومهربان بود و زمانی که برای زیارت به مشهد مقدس می رفت در دفترچه ای که الان نیز موجود است نام دوستان و آشنایان را نوشته بود و برای همه آنها دعا می کرد.

همرزم شهید سردار بقایی گفت: در زمان عملیات آزادسازی خرمشهر هر زمان که فراغت داشت به اهواز آمده و با دوستان دیدار تازه می کرد.

وی تاکید کرد: شهید سرداربقایی به بسیجی ها وامام خمینی(ره) بسیار عشق می ورزید و زمانی که با ماشین فرماندهی در منطقه بود اگر بسیجی را می دید اورا سوار کرده و به مقصد می رساند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار