امیر پوردستان خبر داد

برگزاری 8 رزمایش گسترده توسط نیروی زمینی ارتش در سال 93

فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش فرماندهان نیروی زمینی در پاسخ به تهدیدات اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر روزی میز بودن گزینه‌های نظامی تاکید کرد: همگان بدانند ارتش جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه غافلگیر نخواهد شد.
کد خبر: ۱۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱ - 28January 2014

برگزاری 8 رزمایش گسترده توسط نیروی زمینی ارتش در سال 93

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، همایش فرماندهان نیروی زمینی ارتش با عنوان "عاشورائیان عصر غیبت" با حضور امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با محوریت فرماندهی در یگانهای عمده نزاجا صبح امروز سهشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ در ستاد فرماندهی نیرویزمینی ارتش برگزار شد.

امیر سرتیپ پوردستان در این مراسم با تشریح اهداف همایش فرماندهان نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: هفتمین همایش یگانهای عمده نیروی زمینی ارتش با نگاهی به فعالیتهای صورت گرفته در سال گذشته و پیشبینی برنامهریزی برای رزمایشهای سال آینده ارتش جمهوری اسلامی ایران طی دو روز در حال برگزاری است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش، یک نیروی محوری و ستون نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران است. پس باید ظرفیتهای آن پیش بینی و برنامه ریزی لازم برای توسعه این نیرو صورت پذیرد.

وی در ادامه با تشریح رزمایشهای سال ۹۳ ارتش اذعان داشت: برای سال ۹۳ هشت رزمایش بزرگ پیش بینی شده است که یکی از این رزمایشها برای اولین بار در سطح بسیار گسترده صورت خواهد گرفت.

پوردستان در پاسخ به تهدیدات اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر روزی میز بودن گزینههای نظامی تاکید کرد همگان بدانند ارتش جمهوری اسلامی ایران هیچگاه غافلگیر نخواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: رصد تهدیدات احتمالی یکی از وظایف اصلی نیروهای مسلح میباشد که ارتش در این راستا به طور مداوم حرکتهای دشمنان در منطقه را زیر نظر دارد.

وی همچنان از برگزاری رزمایش سایبری برای اولین بار در سال آینده خبر داد و گفت: علاوه بر آن، رزمایشهای متناسب با ظرفیتها و همچنین رزمایشهای تخصصی در جهت ارتقای توان رزمی نیروها را برنامهریزی کردهایم.

پوردستان در خصوص طرح ثامن نیروی زمینی ارتش نیز اظهار داشت: طرح ثامن به ۳ محور اشاره دارد؛ آمایش سرزمینی، ساختار سازمانی، و چابکی و چالاکی نیروها سه محور اصلی این طرح هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: در بخش آمایش سرزمینی به دنبال جابهجایی پادگانها و توزیع مناسبی از یگانها در مرزهای غرب و شرق خواهیم بود.

پوردستان عملیاتی کردن یگانها و گردانهای زمینی، چابکی و چالاکی نیروها و برخورداری از تجهیزات جهت ورود به عرصههای ناهمطراز و آمادگی در این زمینه را از اهداف طرح ثامن دانست و گفت: ما الحمدلله در چند سال اخیر پیشرفتهای خوبی داشتم اما این پیشرفتها از نظر ما هنوز راضی کننده نیست و بر همین اساس طرح ثامن را در سال ۹۳ با جدیت ادامه خواهیم داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار