با حضور امیر اسماعیلی

سامانه‌های شبیه‌ساز موشکی "هاگ" و "اسکای‌گارد" رونمایی شد

سامانه‌های شبیه‌ساز موشکی هاگ و اسکای‌گارد، صبح امروز با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲ - 28January 2014

سامانه‌های شبیه‌ساز موشکی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سامانههای شبیهساز موشک هاگ و اسکای گارد که به دست متخصصان قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) به بهرهبرداری عملیاتی رسیده است، امروز با حضور امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده این قرارگاه و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در دانشگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء رونمایی شد.

امیر اسماعیلی در مراسم رونمایی از این سامانههای شبیهساز اظهار کرد: طرح اولیه طراحی و ساخت شبیهساز با عنوان غفار یک، توسط معاونت آموزش و جهاد خودکفایی قرارگاه ارائه و تصویب شد و با استفاده از توانمندی کارکنان نخبه قرارگاه و همکاری و استفاده از تجارب پیشکسوتان پدافند هوایی سازمانههای شبیهساز موشک هاگ و اسکای گارد و با ویژگیهای برتر از سامانه اصلی، اجرایی و عملیاتی شده است.

فرمانده قرارگاه خاتمالانبیاء(ص) با بیان اینکه این سامانه دارای ویژگی منحصر به فرد است، تصریح کرد: با استفاده از این شبیهساز که کاملا مستقل و بدون نیاز به سامانههای عملیاتی مورد استفاده است، میتوان اهداف با مقیاسهای واقعی در کلاسهای مختلف موشک، هواپیما، بالگرد و پهپاد را شبیهسازی کرد و قابلیت انجام تاکتیکهای مختلف رزمی با آرایشهای متفاوت برای مصارف آموزشی برای این سامانهها در نظر گرفته شده است.
امیر اسماعیلی در خصوص این دستاورد جدید قرارگاه پدافند هوایی اضافه کرد: این دستاورد جدید قرارگاه دارای سامانه ارزیابی و نمرهدهی است و تجهیزات آن در داخل تولید میشود و میتواند شرایط جنگ الکترونیک را ایجاد و عملیات ضد الکترونیک توسط کاربران را ارزیابی کند.

وی در پایان این مراسم با اشاره به اینکه دستگاه شبیهساز از نظر ظاهر، کلیدها و کنسول کاملا مشابه سامانه اصلی طراحی شده است، گفت: کلیه مراحل آموزشی توسط این سامانهها از طریق دوربینهای مداربسته و رایانهها توسط اساتید قابل مشاهده است و استاد میتواند به کلیه عکسالعملهای کاربران امتیاز دهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار