مروری بر وصیت‌نامه سردار سرلشگر شهید دکتر مجید بقایی

بیاموزیم از رهبر که چون کوه در مقابل دشمن و چون کاه در مقابل خدا باشیم

در بخشی از وصیت‌نامه سردار شهید بقایی آمده است: از رهبر، عصاره مکتب بیاموزیم که چون کوه استوار در مقابل دشمن و چون کاه در مقابل خدا باشیم.
کد خبر: ۱۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳ - 29January 2014

بیاموزیم از رهبر که چون کوه در مقابل دشمن و چون کاه در مقابل خدا باشیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شهید سردار سرلشگر دکتر مجید بقایی در تاریخ سی اردیبهشت ماه سال۶۰ در وصیت نامه خود ضمن درود بر امام خمینی(ره) از هرگونه سازش با دشمن متجاوز تبری جسته و شعار یا فتح یا شهادت را سرداده است.

در ذیل متن وصیت نامه شهید سردار بقایی ارائه شده است.


بسمالله الرحمن الرحیم

سلام و درود و دعا بر امام و امت امامی که ما باید با تلاش و جهاد و ایثار و شهادتمان رهبری و امامت جهانیشان را عینیت بخشیم و جهانی انقلابی و اسلامی بسازیم.
 
انقلاب خونینمان سنگر به سنگر کفر جهانی را عقب نشانده و این بار با رحمت خدایی «جنگ» مقدمهای شده برای تشکیل و اتحاد جماهیر اسلامی «انشاءالله» و بدانید که این موضع، ایثار میخواهد و خون که پیامدش نصرالهی است که پیروزی اسلام در اثر رنج و سعی و کوشش و زجر و ناراحتی و خون دادن است.
 
بله! ما هم میجنگیم و تن به هیچ گونه سازشی نمیدهیم و با شعار همیشگی یا فتح یا شهادت میجنگیم و بر سیاست «نه شرقی نه غربی» سرسختانه پا میفشاریم، چون معتقد به خداییم.

برادران! خواهران! هیچگونه اندوه و حزن به دل راه ندهید چون میدان آزمایش است و زمان امتحان و شما برترید، اگر مومن باشید و از رهبر، عصاره مکتب بیاموزیم که چون کوه استوار در مقابل دشمن و چون کاه در مقابل خدا ایستاده است و ما هم در مصائب باید همچون کوه باشیم.
 
خدایا! معبودم!ای آنکه همه چیزم به توست!ای آنکه نه در کاغذ میگنجی و نه با قلبم وصف میشوی! تار و پودم آغشته به گناه است که فعلا یارای صحبت ندارم و هر وقت میخواهم زبان بگشایم شرمندهام. با این وضع رحمی بر من کن. مرا ببخش.
 
میدانم که بخشندهای و مهربان. بارها فکر کردهام و در نهایت به این نتیجه رسیدهام که فقط در لباس شهید و با محتوای شهید میتوانم در دادگاهت حضور یابم. به جز این هرگز، که شرمندهام و رسوا.
 
خدایا! شاکرم از اینکه تا این حد هدایتم کردی.
 
خدایا! اگر قدمی در راهت برداشتم از من بپذیر.
 
معبودم! میدانم که چیستی ولی در دل خانوادهمان صبری وافر بگذار که میدانم بدون صبر تحمل چنین مسئلهای را ندارند.
 
خدایا! ملتمسانه میگویم و بارها گفتهام که جگر گوشه امت - امام عزیز - خمینی کبیر را تا ظهور حضرت مهدی (عج) برای امت نگهدار. آمین.
 
خدایا! بار پرودگارا! آن کسانی که حافظ انقلابند حفظ و دشمنان انقلاب را نابود گردان. آمین.
 
خدایا به خوبی میدانم و برایم ملموس است که بهترین را به سویت میکشی و حجابشان را میدری این را در خود نمیبینم ولی شاید دگرگونی در درونم چنین فیضی را نصیبم کند.
 
خدایا! دیگر دعایم سلامتی مجروحین و صبر به معلولین است.
 
و اما خانواده عزیز و پدر و مادر خوبم که خیلی عذابتان دادم و همیشه به شما میگفتم برای اسلام میخواهم خدمت کنم و شما بنا به علائق میگفتید که بالاخره از دست ما میروی و این را همیشه به شما میگفتم و آخرین بار هم میگویم که من و ما و شما و همه از کس دیگریم و هر وقت امانت را بخواهد پس میگیرد و کسی را دخل و تصرفی در آن نیست. به هر جهت نمیدانم میپذیرد یا نه ولی انشاءالله میپذیرید و مرا حتما میبخشید و حتما بر زبان میآورید که تو را بخشیدم. خدا به شما صبر بدهد. صبور باشید که درجه و مراتب انسان صبور و صابر بسیار بالاست.
 
مادر! اگر صبر کردی فاطمه زهرا (س) به تو مرحبا میگوید و ملائک تو را دلداری میدهند. انشاءالله
و اما برادرم حمید! در همین راه که هستی به جمهوری اسلامی خدمت کن و پایههای جمهوری را محکم بگردان که خدا یاری و هدایتت میکند و اصلا به این دنیا پست و بیارزش دل مبند که فقط اسباب آزمایش است و امتحان.
 
و برادر و خواهرم! شما هم قدر جمهوری اسلامی را بدانید که نعمت بزرگی است و کوچکترین کفران نعمت محاکمه دارد و جدا همیشه به فکر اسلام باشید. انشاءالله مرا میبخشید. التماس دعا دارم.
 
و اما دوستان خوبم! برادران و خواهران! از شما که از من رنجیدگی دارید، میخواهم که مرا ببخشید و اگر بدی کردهام از من بگذرید. تذکرم این است که امام را رها نکنید و از کلیه اقوام - آشنایان، دوستان طلب بخشش میکنم و امیدوارم اگر بدی کردهام، ببخشند، حتما برایم دعا کنید، حتما دعا برای امام و برای من و برای مومنین را فراموش نکنید.

والسلام

بنده حقیر و ذلیل

خدمتکار اسلام اگر خدا بخواهد

شوش دانیال
۳۰/ ۲/ ۶۰  
التماس دعا
مجید بقایی
 
شایان ذکر است؛ سردار شهید بقایی در ۹ بهمن سال ۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل شد.
نظر شما
پربیننده ها