جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

معنویت مهم‌ترین ویژگی سنگرنشینی انقلاب اسلامی است

همایش تخصصی پیشگیری از جرایم و تخلفات با حضور فرماندهان، مسئولین و مدیران ارشد نیروی دریایی سپاه به مدت سه روز در بندر عباس برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸ - 28January 2014

معنویت مهم‌ترین ویژگی سنگرنشینی انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی سپاه، حجتالاسلام والمسلمین "عبدالله حاجیصادقی" جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این همایش به تشریح راهبردهای دشمنان به منظور مقابله با انقلاب اسلامی و تلاش آنان برای خارج کردن سنگرنشینان حراست از انقلاب از سنگر خود پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه بنا بر وعده الهی هر ملت و جامعهای که قدرشناس نعمتهای خدا باشد، خداوند متعال نعمتش را بر آنها میافزاید، گفت: بزرگترین نعمتی که ما از آن برخورداریم نعمت دین است، سنگ تمام دین نعمت ولایت است که میبایست با فرمانبری، پشتیبانی و همراهی با ولایت شکر این نعمت بزرگ را به جا آوریم.

وی از پاسداری و سنگرنشینی نظام و انقلاب به عنوان عنایت ویژه الهی یاد کرد و افزود: در صورتی که به این پاسداری، مدیریت و فرماندهی هم اضافه شود یک تفضل ویژه است که در پرتو این بهرهمندی نه تنها نباید دچار غرور و خودبینی شد، بلکه باید مراتب تواضع و شکرگزاری را فزونی داد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه معیار سنجش توان ما امکانات نیست، بلکه میزان اتصال و اتکال به ذات مقدس باریتعالی است، گفت: به هر میزانی که اتصال به خدا بیشتر شود مصونیت و نفوذ ناپذیری سپاه در برابر ناملایمات نیز بیشتر خواهد شد.

وی از معنویت به عنوان مهمترین شاخصه و ویژگی سنگرنشینی انقلاب یاد کرد و اظهار داشت: پاسداری از انقلاب بدون انگیزه، روحیه، باور و بصیرت معنا ندارد؛ پاسدارانی که از سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان الگوی خود نام میبرند باید در سطوح بالای خداشناسی، ایمان و معنویت قرار داشته و از آن بزرگوار درس ایثار، فداکاری و از جان گذشتگی بگیرند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه دشمنان در دوران حاکمیت نظام ولایی ما نیز به شدت در پی بازداشتن سنگرنشینان انقلاب از سنگرنشینی هستند، گفت: بدخواهان انقلاب اسلامی روند فعالیتهای خود را کاملاً دقیق و هدفمند سازماندهی و تنظیم کردهاند تا از برآیند این اقدامات نتایج دلخواه خود را کسب کنند.

وی افزود: دشمنان دریافتهاند در صورتی که جوانان ما درگیر و گرفتار فساد، عیاشی، لاابالیگری و جاذبههای زودگذر شوند مدافعی شایسته در مسیر پاسداری از ارزشهای متعالی دینی و انقلابی نخواهند بود، از این رو برنامههای گسترده و هدفمندی را در راستای وارد کردن خدشه به عنصر معنویت در جوانان بکار گرفتهاند.

حاجی صادقی در ادامه اظهار داشت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از جمله نخستین کسانی بود که نسبت به این راهبرد دشمن هشدار دادند و خواستار جلب توجه تمامی تصمیم سازان و مجریان به منظور مقابله با آن شدند، اما در آن زمان کمتر کسی این موضوع را مورد توجه قرار داد.

وی با تشریح راهبردهای دشمن در تضعیف نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران گفت: هدفگیری باورهای اعتقادی به منظور ایجاد انحراف در زیربنای فکری و اعتقادی جوانان، ارائه تحلیل نادرست از مسائل و دور کردن افراد از واقعیات، هم چنین ایجاد انحراف عملی با پوشش قرار دادن انحراف علمی از جمله این راهبردهاست که در این مسیر ضعف بنیه اعتقادی و باورمندی و نیز تقوایی که مبتنی بر مبنای مستحکم توحیدی بنا شد دوام و استمرار نخواهد داشت و آسیب پذیر خواهد بود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان با تاکید بر اهمیت شناساندن اهداف دشمن در جنگ نرم گفت: تقویت معنویت و اعتقادات و استحکام بخشیدن به آن با علم، معرفت و بصیرت مهمترین مولفههایی است که میتواند در برابر توطئههای دشمنان و ناملایمات مصونیت ایجاد کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار