سردار بیگدلی:

شهید عدل در برخورد با وقایع جنگ دید وسیع و آینده‌نگری خوبی داشت

معاون راهبردی و دفاعی سپاه حضرت محمد‌ رسول‌الله(ص) تهران گفت: شهید سید علی اکبر عدل سرباز واقعی تحت امر ولایت بود و همواره افراد را به ولایتمداری و تأسی از مقام معظم رهبری سفارش می‌کرد.
کد خبر: ۱۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳ - 29January 2014

شهید عدل در برخورد با وقایع جنگ دید وسیع و آینده‌نگری خوبی داشت

معاون راهبردی و دفاعی سپاه حضرت محمد رسولالله تهران در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس با تجلیل از مقام شامخ شهید سید علی اکبر عدل اظهار داشت: شهید عدل از نیروهای گردان تخریب بود که حدود ۲۹ سال قبل در عملیات بدر واقع در محور عملیاتی لشکر حضرت رسول (ص) در شرق دجله، مورد تهاجم نیروهای بعثی قرار گرفت و به واسطه اصابت گلوله دچار ضایعه نخاعی شد و پس از گذاراندن دوران بیست و نه ساله جانبازی به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

اهل قلم بود و وقایع مهم را ثبت میکرد

وی افزود: این شهید بزرگوار در برخورد با وقایع جنگ از شمّ خبری، دید وسیع و آینده نگری قابل توجهی برخوردار بود و در آن برهۀ زمانی که کمتر کسی به فکر ثبت و ضبط وقایع و جریانات جبهه و جنگ بود وی به جمع آوری و ثبت خاطرات و تجربیات رزمندگان پرداخته و پس از گردآوری، مطالب را تدوین و به رشته تحریر درمی آورد.

وی افزود: او همیشه میگفت معلوم نیست این دوستان بعد از انجام عملیات باز هم در کنارمان باشند، پس باید فرصت را غنیمت شمرد و از تجربیات و اندوختههای رزمندگان بهره جست. بزودی دورانی فرا میرسد که این اسناد وسیلهای موثر برای انتقال ارزشها به نسل آینده خواهد شد.

ولایتمدار بود و افراد را به ولایتمداری توصیه میکرد

بیگدلی با اشاره به تکلیف محوری و ولایتمداری شهید عدل گفت: شهید سید علی اکبر عدل سرباز واقعی تحت امر ولایت بود و همواره در دید و بازدیدها افراد را به ولایتمداری و تأسی از رهبری معظم سفارش میکرد. وی با تمام وجود به حضرت امام (ره) عشق میورزید و بعد از ایشان نیز نسبت به ساحت مقام معظم رهبری ارادت خاصی داشت.

اهل خیر و کمک به ضعفا بود

وی در ادامه به سیره عملی این شهید در مواجه با مردم و بالاخص افرادی که به لحاظ مادی ضعیف بودند اشاره کرد و افزود: شهید عدل علیرغم اینکه خود در مشکلات غوطه ور بود امّا همواره در خدمت و کمک رسانی به قشر ضعیف، افراد بیبضاعت و حتی برخی از همرزمان جانبازش پیش قدم بود.

معاون راهبردی و دفاعی سپاه حضرت محمد (ص) در پایان گفت: وی از روحیه شاد و جذابیت اخلاقی کم نظیری برخوردار بود، به طوریکه همرزمانشان از دیدار و همنشینی با او خرسند و احساس نشاط و شادابی میکردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار