روزنامه‌نگاری که نابغه‌ جنگ شد

نهال انقلاب که به بار نشست "حسن باقری" قلم به دست، روزهای دردناک مسلمانان در لبنان و اردن را به تصویر کشید. اما این روزنامه‌نگار شاید خودش هم نمی‌دانست باید روزی در سرزمین مادری خود با قلم که نه، بلکه با اسلحه از روزهای سپید مردمان شهرش دفاع کند.
کد خبر: ۱۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸ - 29January 2014

روزنامه‌نگاری که نابغه‌ جنگ شد

خبرگزاری دفاع مقدس: غلامحسین دو ساله بود که کربلایی شد. یک بار هم در سن ۲۷ سالگی کربلایی شد.

سقای بسیجیان، لباس رزم بر تن وارد میدان نبرد شد، اما به عنوان یک تئوریسین نابغه دوران دفاع مقدس معرفی شد. شاید بتوان از شهید افشردی به عنوان یک معجزه یاد کرد. کسی که خورشید دیرتر از او طلوع میکرد و زودتر از او به خانه بر میگشت.

غلامحسین افشردی که بعدها "حسن باقری" نام گرفت در شلوغی روزهای انقلاب، در گمنامی غرق شده بود. او همراه با شعلهور شدن انقلاب مردمی، رشد میکرد. نهال انقلاب که به بار نشست قلم به دست در سفری ۱۵ روزه روزهای دردناک مسلمانان در لبنان و اردن را به تصویر کشید. اما این روزنامهنگار شاید خودش هم نمیدانست باید روزی در سرزمین مادری خود با قلم که نه، بلکه با اسلحه از روزهای سپید مردمان شهرش دفاع کند.

خورشید زندگی حسن باقری، این استراتژیست و تئوریسین بزرگ دفاع مقدس بسیار زود غروب کرد. وی در سال ۶۱ بیآنکه برفی در زمستان به زمین نشیند، با شهادتش سردی را به سرزمین جبههها بخشید.

نظر شما
پربیننده ها