دریادار خراتیان مطرح کرد

صیانت از اطلاعات شرط موفقیت راهبردی در حوزه دفاع و امنیت دریایی

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی سپاه گفت: حفاظت، نگهداری و صیانت از اخبار نیروی دریایی سپاه در حوزه‌های عملیاتی و تاکتیکی هراس و وحشت دشمنان را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۱۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱ - 29January 2014

صیانت از اطلاعات شرط موفقیت راهبردی در حوزه دفاع و امنیت دریایی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دریادار دوم خراتیان، معاون هماهنگکننده ندسا، در نشست دستاندرکاران امور خبری روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، اظهار کرد: در سپاه بویژه در بخش تأمین امنیت نباید اصراری به انتشار برخی اخبار و اطلاعات باشد که دشمن در پرتو تفسیر آنها بتواند حتی به بخشی از اطلاعات مربوط به تاکتیک، چشمانداز و تمرکز ما را در احراز قدرت و توانمندی دفاع از خود، دست پیدا کند.

خراتیان درباره اهمیت و ضرورت توجه در رعایت طبقهبندی، حیطهبندی و حفاظت اطلاعات اظهار کرد: مسامحه در صیانت از اطلاعات طبقهبندی شده، تخلف و گناه است.

وی افزود: ابعاد این گناه و تخلف آنجا گستردهتر و مهمتر میشود که نشر و نشت این نوع از اطلاعات به افشای برخی تاکتیکهای دفاعی بیانجامد و یا خدای نکرده منجر به سوءاستفاده و بهرهبرداری دشمن شده و از آن ناحیه ضربه و آسیبی وارد شود که در این صورت، شخص مسامحهکار در وقوع خسارات ناشی از آن شریک خواهد بود. 

معاون هماهنگکننده نیروی دریایی سپاه به عملیاتهایی همچون والفجر 8 اشاره کرد و با بیان اینکه "بسیاری از توفیقات ما در پرتو صیانت از اطلاعات رقم خورد"، گفت: ما با دشمنانی مواجه هستیم که از حداقل اطلاعات منتشر شده، حداکثر بهرهبرداری را دارند و در چنین شرایطی برای همه کسانی که سطحی از دسترسی به اطلاعات دارند، دقت در حفظ و حراست از این اطلاعات تا موعد مقرر اجرایی، یک ضرورت و تکلیف شرعی و سازمانی است.
 
وی همچنین با تاکید بر رعایت اصل حفاظت اطلاعات تصریح کرد: حفاظت، نگهداری و صیانت از اخبار نیروی دریایی سپاه در حوزههای عملیاتی و تاکتیکی هراس و وحشت دشمنان را به دنبال داشته است. شرط موفقیت راهبردی در حوزه دفاع و امنیت دریایی صیانت از اطلاعاتی است که مستقیم یا غیرمستقیم با تاکتیکهای ارتقای قدرت درونی و ایجاد توانمندی ذخیرهساز و پشتیبان و مؤلفههای پشتوانهساز، ارتباط دارد. 

خراتیان همچنین خاطرنشان کرد: در پوشش رسانهای و خبری فعالیتهای عامالمنفعه در بخشهای خدماتی، درمانی، عمرانی، فرهنگی و مانند اینها و همچنین انعکاس بخشهایی از فعالیتهای اطمینانبخش در حوزه تأمین و تدارک امنیت پایدار توسط فرزندان ملت در حوزه دریایی، با مقوله حفاظت اطلاعات نوعی تعارض دیده میشود که این تعارض را باید با انعکاسی ظریف و توأم با هنرمندی از بین برد. 

وی افزود: ترسیم ابعاد گوناگون استراتژی تبلیغی در کمیسیون سیاستگذاری میتواند این تعارض را به گونهای حل کند که هر دو محور صیانت و حفاظت از اطلاعات و همچنین پوشش رسانهای در بخشهای فاقد طبقهبندی و ملاحظات امنیتی، دفاعی و سیاسی مورد توجه قرار گیرد. 

معاون هماهنگکننده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنی و عداوت جریان سلطه نسبت به ما پایان نپذیرفته پس ما نمیتوانیم به بهانه تبلیغ و پوشش فعالیتهای جاری، تاکتیکهایی که برای روز مبادا بر روی آنها سرمایهگذاری میشود و باید در روز دفاع از خود مورد بهرهبرداری قرار دهیم، با مسامحه در حراست از اطلاعات، موجودیت آنها را به مخاطره بیندازیم. 

سردار خراتیان در پایان اظهار کرد: در بخشهایی که مردم ما باید از خدمات امنیتی و فعالیتهای بخشهای مختلف فرزندانشان در سپاه و به تبع آن در نیروی دریایی مطلع باشند، باید ظرافتی را لحاظ کرد تا ضمن تحقق این هدف، اطلاعاتی که باید تا روز بهرهبرداری صیانت شود، مورد توجه قرار گیرد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار