سردار عراقی در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

پهلوان نیروهای مسلح مشخص می‌شود/ نیروهای مسلح هیات ورزش زورخانه‌ای را یاری کنند

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای نیروهای مسلح گفت: به زودی توسط یکی از فرماندهان ارشد و عالی‌رتبه ستاد کل نیروهای مسلح، بازوبند پهلوانی به پهلوان نظامی کشور اهدا خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰ - 31January 2014

پهلوان نیروهای مسلح مشخص می‌شود/ نیروهای مسلح هیات ورزش زورخانه‌ای را یاری کنند

سردار سرتیپ پاسدار "عبدالله عراقی" رئیس هیئت پهلوانی و زورخانهای نیروهای مسلح در  گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی و ورزش زوخانهای نیروهای مسلح در شاهرود اظهار کرد: نیروهای مسلح به عنوان بازوان منسجم و محکم در راستای برقرار امنیت داخلی، مرزی، منطقهای و بینالمللی از هیچ کوششی دریغ نمیکنند و ما افتخار داریم که برای اجرای مسابقات رشتهٔ ارزشی پهلوانی در میان آنها باشیم. امیدوارم خداوند توفیق دهد همواره خدمات شایستهای برای اعتلای این ورزش ارائه دهیم.

وی با اشاره به حضور پر رونق جوانان در ورزش باستانی ابراز امیدواری کرد: همانطور که مقام معظم رهبری همواره تاکید داشتند جوانان در میادین ورزش پهلوانی حضوری فعال داشته باشند، امروز شاهد این لبیک جوانان به دعوت رهبری هستیم.

عراقی افزود: اعتقاد دارم زنگ توسعه و رونق ورزش پهلوانی و زورخانهای آرام آرام در نیروهای مسلح به صدا در خواهد آمد؛ چرا که در همه پادگانها ورزش زورخانهای رونق یافته است و حتی ورزشهای صبحگاهی هم با صدای مرشد و ضرب زورخانه انجام میشود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری جان تازهای به ورزش پهلوانی داد، تصریح کرد: خوشبختانه پس از فرمایشات معظمله این ورزش جان تازهای گرفت و مسئولان ترغیب شدند که در این ورزش سرمایهگذاری کنند؛ از این جهت بودجههای خوبی به این ورزش اختصاص پیدا کرد.

سردار عراقی با اعلام رضایتمندی از نحوه برگزاری مسابقات گفت: ورزش پهلوانی و زورخانهای مسیر تازهای را در پیش گرفته و اقداماتی در جهت پیشرفت و فرهنگسازی هرچه بیشتر در جامعه در دست اقدام است؛ ولی هنوز آن چیزی که مد نظر رهبری است محقق نشده است.

رئیس هیئت پهلوانی و زوخانهای نیروهای مسلح اظهار کرد: امروز برخلاف گذشته، با قدرت، اصولی و هدفمند فعالیتهای این رشته پیگیری میشود. این روند میتواند به مرز پایداری برسد؛ زیرا اعتقاد دارم جزیرهای عمل کردن و مقطعی عمل کردن کار را ماندگار نمیکند. باید به حرکتها سرعت داد و این ورزش را از سستی و تنبلی خارج کرد.

سردار عراقی با بیان اینکه در هر گوشهٔ ورزش پهلوانی و زورخانهای، معنویت، آموزش و آمادگی رزم نهفته است، افزود: ورزش پهلولانی برای نیروهای مسلح آموزش و آمادگی رزم است. میل، کباده، انواع پا زدن و انواع و اقسام آداب و رسوم این ورزش بیانگر ادب، رعایت حال بزرگترها و آمادهسازی جسم و روح است. همانگونه که در نیروهای مسلح سلسله مراتب اهمیت وجود دارد، در گود زورخانه نیز سلسله مراتب نهفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیئت پهلوانی و زورخانهای نیروهای مسلح در نظر دارد به زودی توسط یکی از فرماندهان ارشد و عالیرتبه ستاد کل نیروهای مسلح، بازوبند پهلوانی را به پهلوان نظامی کشور اهدا کند. انشاءالله در نیروهای مسلح مسئولان هیئتهای ارتش، ناجا و وزارت دفاع ما را در پیشبرد و توسعه اهداف پهلوانی و وزخانهای یاری دهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار