رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ترکیه:

دوستی کنونی میان ایران و ترکیه در قرن‌های اخیر بی‌نظیر است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، جدیت تهران و آنکارا را در اجرایی شدن توافق‌های سفر آقای اردوغان، ضروری برشمردند و افزودند: این جدیت باعث استحکام بیشتر و پیشرفت سریع‌تر مناسبات خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴ - 29January 2014

دوستی کنونی میان ایران و ترکیه در قرن‌های اخیر بی‌نظیر است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار نخست وزیر ترکیه، «برادری، محبت و دوستی» کنونی دو کشور را در قرن های اخیر، بینظیر خواندند و تأکید کردند: ظرفیتهای گسترده دو طرف، زمینه مساعدی برای گسترش و تعمیق هرچه بیشتر روابط است.

حضرت آیتالله خامنهای، جدیت تهران و آنکارا را در اجرایی شدن توافقهای سفر آقای اردوغان، ضروری برشمردند و افزودند: این جدیت باعث استحکام بیشتر و پیشرفت سریعتر مناسبات خواهد شد.

ایشان، گرایشها و پیوندهای قلبی دو ملت را خاطرنشان کردند و افزودند: باید از فرصتها و موقعیتهای موجود، بهرهبرداری صحیح به عمل آورد.

رجب طیب اردوغان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور و مردم ترکیه گفت: ایران را خانه دوم خود میدانیم.

نخست وزیر ترکیه دیدارهای امروز با آقای روحانی و دیگر مسئولان ایران را بسیار مفید ارزیابی کرد و با اشاره به امضای چندین یادداشت تفاهم گفت: امیدواریم روابط دو کشور با پیشرفت و گسترش روزافزون، به الگویی برای منطقه و جهان تبدیل شود.

اردوغان، امضای سند شورای عالی همکاری ایران و ترکیه را بسیار مهم دانست و گفت: با نشستهای مستمر و متقابل، روابط را به حدی گسترش میدهیم که گویی وزیران دو کشور در یک کابینه مشترک به مذاکره و همکاری مشغولند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار