سرگرد مهدی میدانی:

ارتش ایران ۳۰ هزار فعال قرآنی دارد

جانشین دارالقرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۳۰ هزار فعال قرآنی در این نهاد فعالیت می‌کنند، گفت: ارتشیان از ابتدای انقلاب با یک دست قرآن و با دست دیگر سلاح را گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۰۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱ - 30January 2014

ارتش ایران ۳۰ هزار فعال قرآنی دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دومین نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی کشور با حضور حجتالاسلام سید حسین کوششی مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی - مردمی کشور، مهدی قرهشیخلو رئیس سازمان دارالقرآن، مرتضی طلایی عضو هیئت رئیسه اتحادیه مؤسسات قرآنی، رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران و جمعی از مسئولان قرآنی روز گذشته در مجتمع ۱۳ آبان برگزار شد.

در این نمایشگاه ملی بیش از ۲۰۰ غرفه وجود دارد که هر کدام محصولات قرآنی شهر و استان خود را به نمایش میگذارند. یکی از این غرفهها مربوط به ارتش جمهوری اسلامی ایران است که از نخستین نهادهایی بود که برای پیروزی انقلاب اسلامی فعالیتهای گستردهای داشت و به جمع انقلابیون پیوست.

مهدی میدانی جانشین دارالقرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه دومین نمایشگاه ملی دستاوردهای قرآنی کشور اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از پیشگامان فعالیتهای قرآنی در کشور است، یعنی زمانی که هیچ مؤسسه قرآنی در کشور فعالیت نمیکرد ارتش از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی با یک دست قرآن و با دست دیگر سلاح گرفت و وارد فعالیتهای قرآنی شد.

وی با بیان اینکه نخستین مسابقات قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اولین سال پیروزی انقلاب اسلامی با حضور ۳۰ نفر از کارکنان ارتش برگزار شد، گفت: فعالیتهای قرآنی در ارتش از جایگاه ویژهای برخوردار هستند به طوری که اکنون بیش از ۳۰ هزار نفر فعال قرآنی در بخش کارکنان، سربازان وظیفه و خانوادهها به امور قرآنی میپردازند.

میدانی با اشاره به حضور فعالان قرآنی ارتش در بخش نمایشگاهی، خاطر نشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاههای قرآنی حضوری فعال دارد، به طوری که چندین سال در نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم و همچنین سایر نمایشگاههای قرآنی شرکت میکند و اکنون نیز بخشی از محصولات قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در دومین نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی-مردمی کشور به معرض نمایش گذاشته است.

جانشین دارالقرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران به یکی از قرآنهای دستنویس که در این غرفه بود اشاره کرد و افزود: این قرآن با خط ثلث توسط دکتر عبدالحسینی یکی از پزشکان ارتش نوشته شده و با استقبال مؤسسات قرآنی بسیاری مواجه شده است.

میدانی، صندوقچه قرآنی را یکی دیگر از محصولات ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: این صندوقچه به آیات قرآن و اسماء الهی و ائمه اطهار(ع) مزین شده و تمثال شهید سرلشکر خلبان «عباس بابایی» در آن نقش بسته است که میتوان این اثر ارزشمند را تلفیقی از هنرهای سنتی و کلام الهی و همچنین باورهای دینی ایران اسلامی دانست.

وی با اشاره به اینکه کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر برگزاری کلاسهای حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن به هنرهای قرآنی نیز توجه دارند، ادامه داد: یکی دیگر از محصولات قرآنی ارتش جمهوری اسلامی کتیبه زیارت عاشورا است که در پنج صفحه تهیه و برای نخستین بار به معرض نمایش گذاشته شده است؛ به طور کلی میتوان گفت که ارتش هنر را وارد عرصه قرآن کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار