سردار حسین دهقان

نهاد خانواده بیشترین تاثیر را در شکوفایی و رشد جامعه برعهده دارد

سردار حسین دهقان گفت: نهاد خانواده به عنوان اولین واحد اجتماعی به هر میزان که از انسجام، رشد و مناعت طبع برخوردار باشد جامعه را رو به جلو و شکوفا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵ - 30January 2014

نهاد خانواده بیشترین تاثیر را در شکوفایی و رشد جامعه برعهده دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "حسین دهقان" در اولین گردهمایی اعضای شبکه فرهنگی خواهران وزارت دفاع طرح (حضرت معصومه) درباره نقش و کارکرد زنان در جامعه گفت: در جامعه قبل از انقلاب زنان به تبعیت فرهنگ ضد دینی و نهاد حاکمیت بیشتر بهعنوان کالا به کار گرفته میشدند به همین خاطر هیچ آزادی در انتخاب کارکردهای خود نداشتند.

وی افزود: با شروع نهضت انقلاب اسلامی زنان در همه صحنهها جزو پیشتازان حرکت فرهنگی و حضور در صحنه مبارزه قرار گرفتند در این دوران نگاه جامعه به آنها تغییر یافت به نحوی که در روزهای التهاب و هیجان در جامعه این زنان بودند که نشاط و مبارزه را به مردان انقلابی القا میکردند.

وی درباره نقش زنان در دوران دفاع مقدس و پس از ان عنوان کرد: این نقش در دوران دفاع مقدس و پس از آن هم ادامه یافت. در واقع اگر زنان نقش خود را باور نمیکردند شاید ان حماسهها به ویژه در دوران دفاع مقدس تبلور نمییافت.

سردار دهقان افزود: هرجامعهای در هر گونهای از این جغرافیا و در هر مقطعی از زمان، داشتههای معنوی و مادی خود را مرهون زنان رشیده، اگاه و متعهدی هستند که با قبول مسئولیت سرنوشت خود، در جامعه نقش آفرینی کردند.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه پررنگترین نقش را در نهاد خانواده مادران برعهده دارند یادآور شد: اگر در جامعه علاقهمند به داشتن جامعهای سالم، رشید، پویا و پیشرو و همچنین خواهان داشتن فرزندان و نسلهای موفق و سالم باشیم بایستی به نقطه آغازی که چنین فردی را به وجود آورده است، برگردیم.

وی ادامه داد: نظام اسلامی برای زن و جایگاه رفیع او ارزش والایی قائل است و تکیه جدی بر آن دارد و باورمندانه به آن بها میدهد بنابراین اگر هدف و مسیری که برای پیمودن انتخاب کردیم متکی بر اگاهی و دانش نباشد نمیتوان انتظار داشت مسیر درستی را طی کنیم.

سردار دهقان خاطر نشان کرد: باید زیر ساختهای عمیق و بنایی که قرار است آینده جامعه را حفظ کند از دوام لازم برخوردار باشد البته دانش و مهارت هم در این بین از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا با داشتن دانش میتوان با پدیدههای مختلف به راحتی مواجه شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار