شکل‌گیری نگاه جهانی به اربعین/ اربعین یک گردهمایی قلوب حسینی است

حسین یکتا از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم جهانی نگریستن به ماجرای اربعین گفت: در فضای اربعین مسئله اجتماع قلوب مطرح است و وقتی تمام مسلمین و مومنین مجتمع می‌شوند و در یک مسیر قدم بر می‌دارند، اتفاقات مهمی رخ می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ - 22September 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس ، حسین یکتا از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در نخستین همایش «فعالان دانشجویی اربعین» که صبح امروز با حضور فعالان و نخبگان دانشجویی سراسر کشور در سازمان بسیج دانشجویی در مجموعه فرهنگی، دانشجویی 13 آبان برگزار شد، طی سخنانی  اظهار کرد: در فضای اربعین مسئله اجتماع قلوب مطرح است و وقتی تمام مسلمین و مومنین مجتمع می‌شوند و در یک مسیر قدم بر می‌دارند، اتفاقات مهمی رخ خواهد داد.

یکتا خاطرنشان کرد: ما در راهپیمایی اربعین صحنه‌هایی عجیب و زیبا را شاهدیم، اینکه خانواده‌ها از همان کودکی فرزندانشان را خادم زائر امام حسین (ع) معرفی و دارایی یک سالشان را در ایام اربعین با افتخار تقدیم می‌کنند، نوع رفتار و مهربانی آنان در مواجهه با زائران، همگی مصداق «بأبی انت و امی و نفسی لک الوقاء و الحمی» است.

هنوز چالشهای دشمن برای اربعین شروع نشده است

وی با بیان اینکه تقلای دشمنان در مهار تابش نور انقلاب به اقصی نقاط جهان ناکام مانده است، گفت: هنوز چالشهای دشمن برای اربعین شروع نشده است، هرچند در یکی دو سال اخیر حرکات ایذایی از خود نشان داده‌اند اما کار دست خداست.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: در چنین شرایطی که دشمنانی به صورتهای مختلف درصدد شیطنت هستند، سفینه‌النجاة حسینی بار دیگر ظاهر شده است؛ به عبارت دیگر 20 میلیون زائر کمترین میزانی است که نشان می‌دهد دنیا در حال بیدار شدن است، چراکه هنوز خیلی‌ها پا در مسیر نگذاشته‌اند، لذا باید خود را  برای مدیریت بزرگترین گردهمایی انسانی با حداقل 200 میلیون زائر در راهپیمایی اربعین آماده کنیم.

وظیفه بسیج دانشجویی، انتقال خط گفتمان انقلاب اسلامی است

یکتا با بیان این مطلب که قرار بی‌‌قرار تمام دانشجویان بسیجی جهان اسلام کربلاست، گفت: از بسیج دانشجویی انتظار می‌رود کار چهره به چهره و قلوب به قلوب انجام دهند، به عبارت دیگر وظیفه بسیج دانشجویی انتقال خط گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر لزوم جهانی نگریستن به ماجرای اربعین گفت: برای ساماندهی جریان اربعین باید در نحوه انتقال محتوای انقلاب اسلامی تلاش کرد، چراکه ماجرای انقلاب اسلامی انقلابی عجیب را در عالم بپا کرد.

یکتا افزود: باید در این فضا به حکمت حضور در اربعین فکر کرد، چراکه خادمی در صراط مستقیم نجف تا کربلا حکمتی عجیب دارد، باید از معرفتهای حداقلی عبور کرد و اوج گرفت، لذا در این راستا باید نیتهای مهم و صحیحی داشته باشیم.

این فعال جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه هر کسی باید در چنین فضایی هر کاری می‌تواند انجام دهد ، تصریح کرد:  ما کوچک‌تر از آن هستیم که معارف موجود در فضای اربعین را فهم کنیم و این خود حضرات معصومین (علیهم‌السلام) هستند که باید به ما بچپشانند.

 منبع:تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار