اشتباه محض است که دستگاه امام حسین(ع) محل کسب درآمد مداحان شود

مداح و پیرغلام اهل بیت با اشاره به اینکه امروز شاهد نسل کشی فرهنگی هستیم،گفت: به طور کلی سه وظیفه عمده بر عهده مداحان و محبین اهل بیت است، نخست حفظ دستگاه اهل بیت و امام حسین(ع) در جامعه ، سپس نشر فرهنگ اهل بیت وعاشورایی و سوم انتقال صحیح این فرهنگ است.
کد خبر: ۱۰۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ - 23September 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس ، حاج حسین سازور مداح با سابقه اهل بیت علیهم السلام روز گذشته در همایش علمی و تخصصی مداحان و شعرای استان اصفهان که درتالار اهل بیت برگزار شده بود، اظهار کرد: حاصل تجربه ۴۰ ساله خودم را در قالب سه وظیفه مهم برای مداحان بیان می کنم: نخست حفظ دستگاه اهل بیت و امام حسین(ع) در جامعه، دوم نشر فرهنگ اهل بیت و عاشورا و سوم انتقال صحیح این فرهنگ.

وی با بیان اینکه اگر کسی گام در مسیر ذاکری امام حسین(ع)  و اهل بیت گذاشت بداند که به واسطه برخی رفتار ها  نگاهی که امروز به دستگاه امام حسین(ع) می شود، نگاه خوبی نیست، گفت: حفظ دستگاه امام حسین به عهده ذاکرین و مداح ها است، آن میزانی که ما به فکر مرکب و رفاهیات خود هستیم به دستگاه امام حسین توجه نداریم.

سازور تصریح کرد: یکی از اشتباهات محض امروز این است که دستگاه امام حسین (ع) را محل کسب قرار دهیم، سر مقدس سید الشهدا بر بالای نیزه نرفت که  از روضه آن برای ما محل کسب بشود، یک وقتی وظیفه مطرح است و زمانی بالاتر از وظیفه مطرح می شود، همراهی با حضرت سید الشهدا(ع) وظیفه بوده و زمانی که امام حسین(ع)  بیعت را بردارد، ولی هنوز همراه امام باشیم، این بالاتر از وظیفه است.

وی تاکید کرد: کار «جون»، غلام سیه  چهره سید الشهدا درشب عاشورایی همراهی با امام حتی بعد از برداشتن بیعت بود که بالاتر از وظیفه است، کار جون به جایی رسید که امام زمان(عج) هر روز  به او سلام می کند.

این مداح اهل بیت ادامه داد: نقش وظیفه اینجا معلوم می شود، نوکر دستگاه امام حسین(ع) می تواند به اینجا برسد که «جون» ابی عبد الله باشد، حتی اگر ما را پس هم زدند و گفتند برو، نباید برویم، وظیفه ما نشر این دستگاه امام حسین (ع) است.

*۸ هزار کانال ماهواره اعتقادات جوانان ما را نشانه رفته است

وی  با اشاره به قتل و غارت شیعیان و مسلمین در جهان امروز افزود: امروز بالاتر از این امر، کشتار فرهنگی و نسل کشی فرهنگی است، جوان شیعه در داخل منزل نشسته و اعتقاداتش بمباران فرهنگی می شود، یک بخشی از کم کاری ها مربوط به ما مداحان، بخشی به علما و بخشی دیگر  مربوط به دولت و دولتمردان است.

سازور اذعان کرد: ما در جمهوری اسلامی حاکم اسلامی داریم، بنابراین دولت اسلامی باید باشد، نه دولت حزب این طرف و آن طرف، رئیس جمهور حزبی نداریم، دولت حزب اعتدال، حزب چپ و حزب راست نداریم، اگر دولت ما حزبی شد هجمه دشمن زیاد می شود، براین اساس ۸ هزار کانال ماهواره  افکار جوان ما را هدف قرار داده اند.

مداح برجسته اهل بیت خاطرنشان کرد: دشمن میلیارد ها میلیارد دلار علیه اعتقادات و باورهای ارزشی جوانان شیعه ایرانی هزینه می کند برای آنکه پای جوان ایرانی به روضه باز نشود، بنابراین ما باید این فرهنگ عاشورایی را نشر دهیم، هجرت علما به مناطق سراسر کشور یک امر ضروری است.

*صاحبان تریبون نسبت به هجمه های فرهنگی داد بزنند

و ی اضافه کرد: نشر فرهنگ امام حسین(ع) اگر  توسط صاحبان تریبون در کشور منتشر نشود، دیگران فرهنگ مبتذل خود را نشر می دهند، کما اینکه نشر داده شده است، سن نامتعارف بلوغ جنسی و سن اعتیاد مصداق های این امر هستند.

سازوربا بیان اینکه سومین وظیفه مداحان و صاحبان تریبون دستگاه امام حسین(ع) انتقال صحیح این فرهنگ است، گفت: پیرغلامان ابی عبد الله از همین الان دست به کار شوند، انتقال فرهنگ دستگاه امام حسین(ع) و معارف اهل بیت باید از امروز قوت بگیرد.

وی عنوان کرد: ما باید مراقب هجمه های فرهنگی باشیم، وجود فسادها در جامعه ناشی از کم کاری ما است، امروز رسانه ها و برنامه هایی چون خندوانه، دورهمی، صفحات شخصی بازیگران به دنبال جذب مخاطب هستند و کار می کنند، چرا نوکران اهل بیت کوتاهی می کنند.

پیرغلام اهل بیت تصریح کرد: ما امروز در تهران سه هزار مسجد داریم، چرا در زمان فتنه سه هزار امام جماعت کفن پوش به میدان نیامدند، انقلاب ما مفت به دست نیامده است، باید مراقب باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط مداحان نباید روی پاکت ها و خواندنی های خود قیمت بگذارند، سید الشهدا که ما را تامین کرده و می کند، امام حسین(ع) ما را هم اداره می کند، کرامت و بخشش اهل بیت حدی ندارد، چرا روی اشک بر امام حسین (ع) قیمت گذاری می کنیم.

* دشمن داخلی، خلاف جهت فرمایش رهبری حرف می زند و عمل می کند

سازور ابراز کرد: ما اگر دشمن شناس نباشیم، امام حسین(ع) را تحویل دشمن می دهیم و یک رسید هم می گیریم، دشمن شناسی یک اصل در مکتب اهل بیت است، معتقدم گریه کنان امام حسین(ع) بیشتر مسائل را می بینند و بصیر تر هستند، چرا متوجه نیستیم دشمن برای ما نقشه ریخته است.

وی بیان کرد: دشمن برای ما یک روضه خون  آنگونه که می خواهد، درست می کند ، البته موفق نخواهد شد، چون خداوند متعال متعهد شد از  خون ابی عبد الله پاسداری کند.

سازور با اشاره به اینکه  امروز دشمن داخلی خلاف جهت فرمایش رهبری حرف می زند و عمل می کند،مشکی برای امام حسین(ع) می پوشد ولی خلاف دستگاه امام حسین(ع) عمل می کند، گفت: ما نباید هر سبکی  و هر شعری را بخونیم، ما از ظرفیت های خود غافل هستیم، اشک دیده مظلوم صدا ندارد ولی انقلابی عظیم به پا می کند.

وی ادامه داد: حضرت امام راحل یک سخرانی و یک روضه برای امام حسین(ع) خواند، دنیا را تکان داد، امروز به حضرت زهرا قسم آمریکا دشمن قسم خورده هیئت ها و دستگاه امام حسین (ع) است

*برخی امروز مدافع کنسرت ها شده اند به جای دستگاه امام حسین(ع)

مداح اهل بیت با تاکید براینکه امروز اسرائیل و انگلیس و آل سعود دشمن هستند ومردم باید بدانند این ها دشمن هستند،بیان کرد: جوان مملکت ما باید هرزگی ها و فسادهای زیاد دوران پهلوی را بداند، امروز آن هرزگی ها و ناموس فروشی هارا نداریم، البته حربه ها و روش ها و تاکتیک های دشمن  هم عوض شده است.

سازور خاطرنشان کرد: امروز برنامه ریزی صورت می گیرد که بهترین کنسرت ها در مشهد کنار حرم مقدس امام رضا(ع) برگزار شود، زمانی هم که یک امام جمعه بلند می شود و موضع می گیرد، رئیس جمهور، دولتمردان، وزیر ارشاد، نماینده مجلس ما مدافع کنسرت می شوند، گویی شاه برگشته است، تریبون دارها چرا داد نمیزنند.

وی عنوان کرد: مداحان باید در مقابل بیان سخنان برخی از نمایندگان مجلس ما که می گویند کنسرت را از امام حسن داریم و اشک  و روضه را از امام حسین(ع)، فریاد بزنند، این مصداق بارز نفوذ دشمن است.

پیرغلام اهل بیت افزود: مستمع مجالس ما باید هوشیارتر شوند و سپس از مجلس بیرون بروند، مستمعین مجالس ما با مجهولات وارد می شود، باید با معلومات بیرون بروند، باید با جواب های مستدل بیرون رفته، مستمعین ناپاک و بی معرفت می آید باید پاک و با معرفت بیرون برود.

* چرا فکر می کنیم در دستگاه امام حسین(ع) نوکری ها فراموش می شود

وی ابراز کرد: حضوربیش از حد خانواده ها در فضای مجازی یک آفت است، فضای مجازی یعنی حقیقت نیست، تاکیدات رهبری بر امر استفاده بهینه از فضای مجازی بر این اساس است، نوکر امام حسین(ع) ماندنی است، همه می روند، ولی دستگاه امام حسین(ع)  ماندنی است.

سازور تصریح کرد: امام حسین(ع) جون، غلامش را فراموش نکرد، ما را هم فراموش نخواهد کرد،چرا فکر می کنیم در دستگاه امام حسین(ع) نوکری ها فراموش می شود.

 منبع:صاحب نیوز
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار