آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با جهانگیری:

گزینه نظامی روی میز آمریکا هیچ معنایی ندارد

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه با کسی قهر نیستیم ولی ناز کسی را هم نمی‌کشیم، گفت: این که هر روز می گویند گزینه نظامی روی میز است، بی معنی است.
کد خبر: ۱۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴ - 30January 2014

گزینه نظامی روی میز آمریکا هیچ معنایی ندارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله جوادی آملی که در دیدار با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور سخن میگفت، با اشاره به عنایات الهی به نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی با سلسله علل غیبی پیروز شده است.

مرجع تقلید شیعیان جهان افزود: ذات اقدس اله در سوره حشر به مومنین میفرماید که یک مدت کوخنشین بودند و سرمایه در درست یهود بود و نه شما فکر میکردید که ورق برگردد و نه یهود اما این طور شد و این به سبب اراده خداوندی بود، مشابه این جریان، حادثه طبس بود، در آن حادثه، آمریکا با حساب همه چیز از نیرو گرفته تا باد و آب وارد صحرای طبس شد اما شنها بر خلاف حساب و اراده او برخاستند و حرکت کردند و این مسئله به فرموده امام راحل همان امداد غیبی به انقلاب اسلامی است.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: اگر باور کنیم که خداوند به همه چیز قادر است و همه عالم در ید قدرت اوست، بسیاری از مشکلات ما حل میشود.

مرجع تقلید شیعیان جهان تاکید کرد: در زمان طاغوت، ارتش این کشور به طور کامل در اختیار مستشاران آمریکایی بود و تنها بدنه ارتش با آنها نبود و خداوند اراده کرد که بروند و نه شما فکر میکردید که آنها بروند، نه خودشان در باورشان چنین چیزی میگنجید.

استاد عالی حوزه علمیه تصریح کرد: دومین عنصر این انقلاب، مردم خوب و باهوش ایران اسلامی هستند، این مردم بسیار خوب و در عین حال با هوش بالا هستند، وقتی کسانی که گاو میپرستند یا موش را عبادت میکنند، به فضا میرسند و به مراتب بالای علمی، ما با داشتن علی بن ابی طالب(ع) باید آسمانها را بشکافیم زیرا هوش در این مملکت است و مولای ما نیز امیرالمومنین(ع) است.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: باید همه دنیا و قدرتمندان بفهمند که شما نفوذ ناپذیر هستید، در غیر میدان جنگ نیز، قابلیت شکست دادن شما را ندارند و اینکه هر روز میگویند گزینه نظامی روی میز است، بیمعنی است، به آمریکاییها باید بگوییم که کل کشور در دست شما بود ولی بیرونتان کردند. ‬

مرجع تقلید شیعیان جهان تصریح تاکید کرد: در سال ۳۲، در مدت ۴ ساعت کل این کشور را زیر و رو کردند و حکومت را عوض کردند، به ظهر نکشید که مصدق را گرفتند و دولت سقوط کرد اما خدا میخواست که از این کشور بیرون روند.

استاد عالی حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مسائل داخلی، افزود: گفتن و دیدن نقاط ضعف دیگران مصلحت نیست و گذشته، گذشته است، فقط باید با تلاش و کوشش، نیازها را ببینیم و کار و فعالیت خودمان را افزایش دهیم تا پیشرفت کنیم.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به ضعف ما در رژیم گذشته، خاطرنشان کرد: در همین اطراف قم، چاه نفت البرز بود که نتوانستند آن را استخراج کنند؛ یک روز دود زیادی آسمان را گرفته بود و ما در راه قم بودیم که گفته شد این چاه آتش گرفته و تمام جاده قم را قیر گرفت، برای خاموش کردن همین چاه، از خارج متخصص آوردند اما بعد از انقلاب، چاههای نفت زیر آبی را که صدام هدف قرار داده بود و چاههای نفت کویت را فرزندان ایران اسلامی، تعمیر و مرمت کردند، این نشان دهنده قدرت و هوش این مردم است.

مرجع تقلید شیعیان جهان تصریح کرد: ایران سرزمین چهار فصل است، باید در تامین علوفه خودکفا باشیم تا نیازهای لبنیات و پروتئین کشور را تامین کنیم، قبلا یک بار گفتند که در تولید گندم خودکفا شدیم و یک بار گفتند باید وارد کنیم، این آخر گفتند که چون تحریم هستیم و علوفه نداریم، قیمت گران شده و باید علوفه از فلان کشور وارد کنیم، این در حالی است که اگر در علوفه خودکفا نباشیم، پس چه داریم آن هم با هزاران هکتار زمینی که داریم.

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مشکل اصلی کشور مدیریت است و عرصه مدیریت کردن باید وجود داشته باشد تا علوفه تامین شود و گوشت و لبنیات نیز به میزان کافی موجود باشد.

آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: ما جهانی فکر میکنیم و حاضر به قهر کردن نیستیم ولی ناز کسی را نمیکشیم که مرتب بگویند تحریم تحریم و قدرت و درایت این ملت، نیاز به مدیریت صحیح دارد. ‬

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار