تحولات یمن؛

حمله موشکی ارتش یمن به مواضع متجاوزان سعودی/ مقر عملیات فرماندهان عربستان با موشک «زالزال3» منهدم شد

نیروهای یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با یک فروند موشک بالستیک از نوع «زلزال 3» مقر عملیات زمینی و هوایی عربستان سعودی را در استان «عسیر» هدف حمله قرار دادند.
کد خبر: ۱۰۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ - 24September 2016
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نیروهای یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با یک فروند موشک بالستیک از نوع «زلزال 3» مقر عملیات زمینی و هوایی عربستان سعودی را در منطقه «الجربه» که در استان «عسیر» جنوب این کشور قرار دارد، هدف حمله قرار دادند

براساس گزارش شبکه خبری المسیره، یک منبع نظامی در همین خصوص اعلام کرد که این موشک با دقت بالایی به هدف برخورد کرده و خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها و تسلیحات نظامی موجود در این پایگاه وارد ساخت.

این منبع در ادامه افزود: حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع سعودی‌ها در داخل خاک عربستان پاسخ به استمرار حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن است.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن محل استقرار مزدوران سعودی را در شهرستان «ذباب» تعز هدف قرار دادند و موفق شدند، شماری از عناصر آنها را به‌ هلاکت برسانند؛ تک‌تیراندازهای ارتش و کمیته‌های مردمی نیز 2 نظامی سعودی‌ها را در استان «عسیر» از پای در آوردند.
 
در همین خصوص یک منبع نظامی با بیان اینکه نیروهای یگان تک‌تیرانداز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن 2 نظامی سعودی را پایگاه «رقابه سهوه» واقع در منطقه «الربوعه» عسیر به هلاکت رساندند، گفت: یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز مواضع نظامیان سعودی را در این منطقه با شلیک چند فروند موشک کاتیوشا هدف قرار داده و خسارات و تلفاتی به آنها وارد کرد.
 
یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین پادگان «بلیالین»، پایگاه‌های «السدیس»، «الخضراء» و الطلعه» شمالی را در نجران با چند فروند موشک کاتیوشا هدف حمله قرار دادند. مواضع مزدوران متجاوز سعودی در داخل یمن در منطقه «العقبه» در شهر «خب» با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار گرفت. 
 
در مقابل جنگنده‌های ائتلاف سعودی نیز مناطق مختلف یمن را هدف حملات هوایی قرار دادند؛ تا جاییکه شهرهای «مجز»، «باقم»، «رازح» و «کتف» در صعده 9 مرتبه بمباران شدند؛ که شمار قربانیان شهر رازح به 12 نفر رسید.

کوه استراتژیک «الدخان» که در مجاورت جیزان عربستان قرار دارد، نیز 9 مرتبه هدف حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی قرار گرفت. منطقه «المرزق» در استان حجه نیز چهار مرتبه توسط جنگنده‌های ائتلاف بمباران شد.

عربستان سعودی با همراهی آمریکا و برخی کشورهای عربی از فروردین‌ماه سال گذشته حملات گسترده‌ای را علیه یمن به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت و کاهش توان نظامی و سیاسی گروه مردمی انصارالله آغاز کرد؛ که بر اثر این حملات، تا کنون هزاران شهروند یمنی اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان این کشور کشته و زخمی شده‌اند و همچنین صدها هزار نفر از یمنی‌ها خانه و کاشانه خود را ترک کرده‌اند.

بر اثر این حملات همچنین بیش از 80 درصد تأسیسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان‌ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل ملت بی‌گناه یمن ویران شده‌است.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها