سردار دکتر کارگر در بازدید از موسسه مطبوعاتی «جام جم» مطرح کرد؛

درخواست از نویسندگان و محققان برای نگارش کتاب‌های دفاع مقدسی/ «اقتصاد در جنگ» الگویی برای «اقتصاد مقاومتی» است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اشتباهی که پیش از این صورت می‌گرفت این بود که حوزه دفاع مقدس را محرمانه می‌دانستیم ولی اکنون به دنبال جبران آن هستیم. از محققین و نویسندگان دعوت می‌کنیم که برای نوشتن کتاب به میدان بیایند.
کد خبر: ۱۰۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴ - 24September 2016

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز و در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس از موسسه فرهنگی مطبوعاتی «جام جم» بازدید کرد.

طی این بازدید «مراد عنادی» مدیرعامل و مدیرمسئول موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام‌جم، سردار کارگر را در بازدید بخش‌هایی از موسسه همراهی می‌کرد.

در جریان این بازدید سردار کارگر با خبرنگاران، دبیران و کارکنان روزنامه «جام جم» به گفت‌وگو پرداخت. گپ و گفت سردار کارگر با «مریم یوشی‌زاده» خبرنگار این مجموعه یکی از بخش‌های جالب این بازدید بود.

خبرنگار روزنامه جام جم ضمن قدردانی از فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: قصد داریم در سالروز هر یک از عملیات‌های دوران دفاع مقدس گزارش ویژه‌ای تهیه کنیم.

وی ادامه داد: برای تحقق این امر به کمک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیاز داریم.

سردار کارگر ضمن استقبال از این پیشنهاد، بیان داشت: با توجه به این که پرطرفدارترین آثار اعم از فیلم، کتاب، مقاله و ... در حوزه دفاع مقدس است؛ هر قدر نیز به آن پرداخته شود، باز هم جای کار دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‎های دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس یک گنجینه‌ است که باید آن را استخراج کنیم. در پاسخ کسانی که می‌گویند «مردم از پرداختن به این موضوع یا حضور در راهیان نور خسته‌ شده‌اند» باید بگویم که سال جاری 6 میلیون زائر در راهیان نور حضور یافتند. 40 درصد از این افراد با ماشین شخصی و به طور خودجوش به آن مناطق سفر کردند. گاهی گله و شکایتی هم به ما می‌رسد که چرا ظرفیت حضور مردم در اردوهای راهیان نور را گسترش نمی‌دهید. اگر امکانات و شرایط حضور مردم فراهم شود قطعا شاهد حضور میلیونی زائرین در راهیان نور خواهیم بودیم. پیش بینی کردیم که در برنامه ششم، 10 میلیون زائر در راهیان نور حضور پیدا کنند.

وی به یکی از دیدارهای خود با یک خانواده شهید بیرجندی اشاره کرد و گفت: تنها درخواست این خانواده شهید حضور فرزندان و همسر شهید در اردوی راهیان نور بود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در گپ و گفت با خبرنگار اقتصادی روزنامه جام جم اظهار داشت: «اقتصاد در جنگ» الگویی برای «اقتصاد مقاومتی» است. در آن مقطع زمانی با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی توانستیم به طور خودکفا کشور را اداره کنیم؛ این در حالی است که در آن زمان نفت به قیمتی حدود 7 تا 20 دلار فروخته می‌شد.

وی ادامه داد: طبق گفته اقتصادانان ما در دوران جنگ تحمیلی هیچ پولی را بدون پشتوانه چاپ نکردیم.

سردار کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی این روزنامه، بیان داشت: دستورالعملی از طرف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به ادارات کل استان‌ها مبنی بر انتشار 30 کتاب در سال ارسال کرد‌ه‌ایم. از این رو از سال گذشته تا به امروز 700 جلد کتاب به چاپ رسیده است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد: اگر برنامه‌ ذکر شده محقق شود، در برنامه ششم حداقل 2 سالانه جشنواره بزرگ کتاب دفاع مقدس را خواهیم داشت.

وی افزود: باید به «کتاب» به عنوان یک صنعت نگاه کنیم. فضای مجازی همچنان نتوانسته است جای کتاب را بگیرد. به نظر من 15 هزار کتاب چاپ شده از این حوزه با وجود عظمت دفاع مقدس بسیار کم است.

سردار کارگر با بیان این که باید از جامعه ادبی و حوزه ادبیات دعوت کنیم تا به صحنه بیایند، اظهار داشت: اشتباهی که پیش از این صورت می‌گرفت این بود که حوزه دفاع مقدس را محرمانه می‌دانستیم ولی اکنون به دنبال جبران آن هستیم. از محققین و نویسندگان دعوت می‌کنیم که برای نوشتن کتاب به میدان بیایند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از ورود حوزه فضای مجازی برای ارتباط بهتر با نسل جدید خبر داد و گفت: توجه به فضای مجازی و مساله پویانمایی گام موثری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جدید است. دفاع مقدس را باید از دوران مهدکودک آغاز کنیم.

رییس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در پایان اظهار داشت: معتقدم که رسانه‌های ما به نحو احسنت وظایف خود را انجام می‌دهند و هر که با رسانه‌ها پیش نرود، باخته است.
 
انتهای پیام/ 131
نظر شما
پربیننده ها