کلاس‌های قرآنی ویژه نیروی دریایی ارتش در ماه رمضان برگزار می‌شود

معاون تربیت و آموزش اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش صبح امروز از آغاز کلاسهای قرآنی وی‍ژه ماه مبارک رمضان در تمامی مناطق و پایگاه های این نیرو خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۹ - 10July 2013

کلاس‌های قرآنی ویژه نیروی دریایی ارتش در ماه رمضان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، حجتالاسلام والمسلمین سید حسن حسین زاده طی سخنانی در جمع فرماندهان و کارکنان ستاد نیروی دریایی با اعلام این خبر گفت: ماه رمضان ماه ذکر، دعا و قرآن است و همه ما بایستی برای تلاوت کلام وحی که یکی از مصادیق ذکر است اهتمام کرده و این ماه را فرصتی مغتنم بدانیم.

وی با تأکید بر اینکه خداوند را می شود در دعاها و تلاوت های دسته جمعی یافت، خاطرنشان کرد: امسال نیز همانند سالیان گذشته این توفیق نصیب ما شده است تا هر روز به مدت یک ساعت بصورت گروهی در تمامی مناطق و پایگاه های نیروی دریایی ارتش در محضر قرآن باشیم و طبق برنامه ریزی های پیش بینی شده در ثواب ختم های مکرر این مصحف شریف سهیم باشیم.
 
وی با بیان اینکه در کلاس های قرآن ماه مبارک رمضان موضوعات حدیث، احکام، توصیه های بهداشتی ویژه ماه مبارک و نکات اخلاقی نیز توسط اساتید ارائه می شود اظهار داشت: مجموعاً تعداد 850 کلاس در سطح مناطق و پایگاه های نیروی دریایی ارتش برگزار می شود و طبق پیش بینی های انجام شده و بکارگیری طرح تقسیم صفحات، تا پایان ماه مبارک حداقل 4000 ختم قرآن خواهیم داشت.
 
معاون تربیت و آموزش اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: پیغمبر گرامی اسلام در حدیثی هفت خصلت و ثواب، از جمله ذوب شدن محرمات در جسم روزه داران، نزدیک شدن آنان به رحمت خداوند، پرداخت کفاره آدم ابوالبشر، تقلیل عذاب قبر، دریافت امان نامه برای تشنگی و گرسنگی روز قیامت، برائت از آتش جهنم و بهره مندی از نعمت ها و روزی های پاک بهشت را مخصوص روزه داران دانسته اند که از جانب خداوند به آنان اعطا می شود.
 
حسین زاده در پایان با اشاره به مثنوی مولوی، ماه رمضان را فرصتی برای خودسازی، نگاه به درون، بندگی خود را آزمایش کردن، خود را یافتن و به خدا نزدیک تر شدن عنوان کرد و افزود: خداوند در این ماه مبارک، ما را از خوردن چیزهایی که حلال است ممنوع کرده اما روزی های معنوی خود را به بندگانش ارزانی داشته و می چشاند.
نظر شما
پربیننده ها