سرلشکر باقری:

روس‌ها به دنبال دانش پهپادی ما هستند/ لزوم تولید علم در مقابله با تروریست‌ها در عراق و سوریه

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز در مقابله با تروریست‌ها در عراق و سوریه نیز می‌تواند تولید دانش صورت بگیرد، گفت: روس‌ها برای رسیدن به دانش پهپادی به شدت دنبال کمک ما هستند.
کد خبر: ۱۰۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ - 25September 2016

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر «محمدحسین باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه عالی دفاع ملی اظهار داشت: دفاع مقدس را عمدتا از جنبه حماسه آفرینی و تاثیر در روحیات ملت نگاه می‌کنند در حالی که از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است که یک جنبه تولید علم برای آینده کشور بود.

وی برای نمونه به عملیات والفجر 8 و عبور غواصان ایرانی از اروند اشاره کرد و آن را یک اقدام با پشتوانه علمی و عملی بی‌نظیر در دنیا دانست.

سرلشکر باقری تصریح کرد: باید به این موضوع توجه شود که آیا این بُعد علمی دفاع مقدس تدوین و مورد بحث و بررسی قرار گرفته است یا خیر؟

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز در مقابله با تروریست‌ها در عراق و سوریه نیز تولید دانش می‌تواند صورت بگیرد، ادامه داد: همینکه پهپادهایی با برد بلند، مقرهایی با یک متر مربع را دقیق هدف قرار دهند، در اختیار خیلی‌ها نیست ولی این امر در آنجا در حال انجام است و روس‌ها برای رسیدن به این دستاورد به شدت دنبال کمک ما هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته شاید آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هم آن را داشته باشند.

سردار باقری افزود: علوم و رشته‌هایی که در دانشگاه دفاع ملی است برای میهمانان و کشورهای مسلمان و دیگران هم می‌تواند نافع باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اتصال و ارتباط این مرکز آموزشی را با سطوح مدیریتی عالی نیروهای مسلح برقرار خواهیم کرد.

وی در عین حال تصریح کرد: باید دایماً به‌روز باشیم و جزوات و متونی که ناکارآمدی آن به اثبات رسیده را در کلاس‌ها مطرح و تکرار نکنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها