در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح شد؛

دست‌یابی به سلول‌های بنیادی و دانش هسته‌ای متأثر از فرهنگ خودباوری و خلاقیت‌های دوران دفاع مقدس است

فرمانده قرارگاه عملیاتی غدیر نیروی زمینی سپاه شمال کشور گفت: دست‌یابی به سلول‌های بنیادی و دانش هسته‌ای توسط پژوهشگران و اندیشمندان ایرانی در عصر کنونی متأثر از فرهنگ خودباوری و خلاقیت‌های دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۱۰۵۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵ - 26September 2016

دست یابی به سلول های بنیادی و دانش هسته ای متأثر از فرهنگ خودباوری و خلاقیت های دوران دفاع مقدس است سردار علی شالیکار فرمانده قرارگاه عملیاتی غدیر نیروی زمینی سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در مازندران اظهار داشت: از برکات مهم و تعیین‌کننده هشت سال دفاع مقدس، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری ما بوده است.

وی گفت: ما در کوران جنگ تحمیلی به این نتیجه رسیدیم که باید بر روی پاهای خود بایستیم و به این خودباوری دست یافتیم که می توان سالیان سال علیه تمامی قدرت های متجاوز و ابرقدرت ها مبارزه کرد.

سردار شالیکار افزود: همچنین ازجمله تحولاتی که در جنگ تحمیلی هشت سال رخ  نشان داد، بروز خلاقیت ها، نوآوری ها و اعمال بدیعی بود که در ابعاد مختلف صورت گرفت. خلاقیت های بی شمار در زمینه ی تدارک تجهیزات جنگی و لجستیکی مانند ایجاد پل های خیبر و اروند رود، نقش ویژه ای در پیروزی عملیات های عاشورایی رزمندگان اسلام ایفا کرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره بر  اینکه رشد باورهای دینی، تولد تفکر بسیجی، رشد فضایل اخلاقی و معنوی و تحول در صنایع دفاعی کشور نیز از برکات و دستاوردهای پر ارزش دفاع مقدس به شمار می رود، افزود: تفکر بسیجی که ایدئولوژی کارآمد دفاع مقدس بود و در مدرسه عشق حضرت امام خمینی(ره) عینیت یافت، زیباترین حماسه ها را در تاریخ رقم زد.

وی همچنین کسب تجارب ارزشمند سیاسی و اقتصادی را از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس بر شمرد و خاطرنشان کرد: تکوین مهندسی رزمی در جریان نبرد و ارتقاء تجارب نظامی و فرهنگی، تحکیم وحدت ملی، رسوایی منافقین و لیبرال ها و تحول در حوزه صنایع دفاعی کشور نیز در زمره یافته های زرین دفاع مقدس قرار دارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی غدیر نیروی زمینی سپاه افزود: دست یابی به سلول های بنیادی و دانش هسته ای توسط پژوهشگران و اندیشمندان ایرانی در عصر کنونی متأثر از فرهنگ خودباوری و خلاقیت های دوران دفاع مقدس است.

سردار شالیکار تأکید کرد: تکیه بر ایمان الهی، بهره گیری از فرهنگ عاشورایی و فرماندهی بی بدیل حضرت امام(ره)، عوامل اصلی پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس به شمار می روند.

وی با اشاره به ویژگی های بارز سلحشوران و شهیدان نینوایی دفاع مقدس، اظهار کرد: معنویت گرایی و دین مداری، ولایت پذیری و ولایتمداری، دنیا گریزی و ساده زیستی توجه خالصانه و قلبی به خدای متعالی گرایش عمیق به عبادات، دعا و نیایش ، انس با قرآن، تزکیه نفس، خودسازی و تحصیل معرفت، ایثار و شهادت طلبی از جمله ویژگی های برجسته رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس محسوب می شوند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی غدیر نیروی زمینی سپاه افزود: شهادت طلبی غایت آمال رزمندگان اسلام بوده و سلحشوران دوران دفاع مقدس هویت، عزت و سعادت دنیا و آخرت خود را در حیات ولایی یافته بودند.

سردار شالیکار گفت: بیداری امروز جهان اسلام مرهون حماسه ها و شهادت طلبی رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس است.

وی ضمن تبیین فرآیند دفاعی رزمندگان اسلامی در دفاع مقدس، گفت: اجرای عملیات ثامن الائمه (ع) و شکست حصر آبادان که بازتاب سریعی در رسانه های خبری جهان داشت، آسیب پذیری دشمن را به خوبی نمایان نمود و کابوس شکست ناپذیری دشمن را از اذهان رزمندگان اسلام خارج کرد .

فرمانده قرارگاه عملیاتی غدیر نیروی زمینی سپاه افزود: همچنین عملیات ثامن الائمه (ع) استراتژی بهره مندی از نیروهای مردمی در طرح ریزی عملیات ها را در دسترس مسئول دفاع مقدس قرار داد.

سردار شالیکار با اشاره به حماسه های تعیین کننده رزمندگان مازندرانی در عملیات ظفرمند والفجر 8، گفت: این عملیات علاوه بر اثبات اقتدار و علوم پیشرفته ایران اسلامی، ضربه روانی محکمی بر دشمن بعثی صهیونیستی وارد آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها