لاریجانی:

نبود دستور کافی دلیل بررسی طرح های امروز است

رئیس مجلس شورای اسلامی با وارد دانستن تذکر نماینده مردم تبریز، دلیل بررسی موارد اعلام شده در دستور امروز صحن علنی را نبود طرح و لوایح کافی ارسالی از کمیسیون ها دانست.
کد خبر: ۱۰۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ - 25September 2016
 به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر ماده 148 آیین نامه ی داخلی گفت: کمیسیون های فرعی پس از گزارش کمیسیون اصلی می توانند ظرف مدت 10 روز پیشنهادهای خود را به هیأت رئیسه مجلس ارائه کنند اما سه دستور کار مطرح شده امروز صحن علنی، 10 روز مهلت قانونی را پشت سر نگذاشته است.
 
وی ادامه داد: گزارش کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس در مورد طرح یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده 42 قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی و گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه اساسنامه سازمان فرهنگی هنری فارسی زبانان (ایتا) با توجه به اینکه مدت قانونی را سپری نکرده است، نمی تواند در دستور کار مجلس قرار گیرد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه فرصت 10 روزه نمایندگان برای ارائه پیشنهادها درباره این سه گزارش باقی مانده است، تصریح کرد: نمایندگان نیز درباره این سه گزارش پیشنهاد دارند و خواهشمندم مرّ صریح قانون رعایت شود.
 
لاریجانی نیز در پاسخ به تذکر فرهنگی با وارد دانستن ایراد وی اظهار داشت: باید 10 روز برای اعلام نظر نمایندگان درباره طرح ها فرصت داده می شد اما از آنجا که دستور کار کافی وجود نداشت، فکر کردیم که مطالب قبلا توسط نمایندگان بررسی شده و پیشنهادهای خود را درباره این موضوعات ارایه داده اند.
 
وی با بیان اینکه اگر نمایندگان نظرات و پیشنهادهایی درباره این گزارش ها دارند، می توان با صبر بیشتری این طرح ها را بررسی کرد، گفت: اگر پیشنهادهایی در این زمینه مطرح بود، دستور کارها قابل طرح نیست تا مهلت 10 روزه آن طی شود.
 
**طرح ها و لوایح اعلام وصول شده باید به موقع در اختیار نمایندگان قرار گیرد
 
نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس نیز در تذکری، خواهان در اختیار قراردادن طرح ها و لوایح به نمایندگان شد.
 
محمدعلی پورمختار با استناد به ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: متاسفانه هیات رئیسه به جایگاه مجلس عنایت ندارد و براساس ماده مذکور هیات رئیسه مکلف است طرح ها و لوایحی که از نظر زمانی اعلام وصول شده به موقع در اختیار نمایندگان قرار دهد در حالی که طرح هایی مانند اصلاح آئین نامه مجلس، باید 10 روز قبل در اختیار نمایندگان قرار می گرفت.
 
مسعود پزشکیان نیز که مدیریت جلسه را بر عهده داشت، با بیان این که این تذکر در دستور نیست، آن را وارد ندانست.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار