استاندار سمنان:

دوران دفاع مقدس دشمنان را برای هميشه از حمله نظامی به كشور نااميد كرد

استاندار سمنان گفت: دوران دفاع مقدس باعث شد دشمنان برای هميشه از هرگونه حمله نظامی به كشور نااميد شوند.
کد خبر: ۱۰۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۰ - 26September 2016
دوران دفاع مقدس دشمنان را براي هميشه از حمله نظامي به كشور نا اميد كردبه گزارش دفاع پرس از سمنان، محمدرضا خباز استاندار سمنان در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تجليل از رزمندگان مجموعه استانداري با اشاره به تاثير تاريخي رشادت هاي فرزندان ايران اسلامي در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: دوران دفاع مقدس باعث شد دشمنان براي هميشه از هرگونه حمله نظامي به كشور نااميد شوند.

وی خاطرنشان كرد: در ۳۶ سال پيش در روز ۳۱ شهريور صدام ۱۹ نقطه مهم كشور را از قصر شيرين تا خرمشهر با آمادگي ۴۸ يگان نظامي نيروي زميني كه از ۱۲ لشكر زرهي و پياده و نيروي هاي مكانيزه ۱۵ تيپ مستقل پياده، ۱۰ تيپ پياده و با تيپ نيروهاي مرزي به مرزهاي ايران حمله ور شد و جوانان ايراني پاسخ كوبنده اي در دوران دفاع مقدس به آنان دادند.

خباز افزود: بزرگترين اشتباه استكبار جهاني امروز اين است كه ايران را كشوري عادي مي پندارد در صورتيكه دشمنان بايد بدانند فرزندان اين كشور با الگو قرار دادن امام حسين (ع) و نيروهاي مسلح با تبعيت از فرماندهي كل قوا تمام توطئه ها را خنثي مي كنند.

وی افزود: ايران اسلامي در جنگ تحميلي با ۴۶ كشور به طور غير مستقيم در جنگ بود و از ۷۲ هزار نفري كه در دفاع مقدس به دست سربازان ايران اسير شدند تعدادي از آنان از ۱۷ كشور غير عراقي بودند كه نشان مي دهد كه علاوه بر پول و تسليحات نظامي قدرت هاي دنيا نيروي نظامي نيز در اختيار عراق قرار داده بودند و فقط ۳ كشور در برخي از مسائل به ايران كمك مي كردند.

استاندار سمنان با اشاره به برخي دستاوردهاي نظامي در دوران دفاع مقدس گفت: ۳۷۱ هواپيما و ۸۲ بالگرد از سوي سربازان ايران در دفاع مقدس منهدم و ۱۷۰۰ تانك و نفربر، ۴۸۰ قبضه توپ و سه هزار و ۳۶۳ خودروي نظامي به غنيمت ايران درآمد.

خباز با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دوران دفاع مقدس بر ارزش گذاري رشادتهاي رزمندگان، ايثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس تاكيد كرد.

همچنين استاندار سمنان در اين مراسم از رزمندگان مجموعه واحدهاي تابعه استانداري سمنان تجليل بعمل آورد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها