سردار عروج در یادواره یکصد شهید منطقه مسجد جامع قم:

امروز دنیا تمام عیار با ما در جنگ است

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز دنیا تمام عیار با ما در جنگ است و منتظرند تا رخنه‌ای پیدا شود و مثل مور و ملخ بر سر ما بریزند.
کد خبر: ۱۰۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ - 25September 2016
یادواره یکصد شهید منطقه مسجد جامع قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، در چهاردهمین یادواره یکصد شهید منطقه مسجد جامع قم، سردار خسرو عروج مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران طی سخنانی با اشاره به اهمیت تکریم شهیدان، اظهار داشت: اگر در پاسداشت مقام شهدا کوتاهی کنیم مورد عذاب واقع می شویم زیرا آنها همه هستی خود را تقدیم کردند تا دین خدا برجا بماند و این خون شهداست که حقانیت مسیر آنها را ثابت می کند.

وی با بیان اینکه از دهانه فاو تا حاج عمران در آذربایجان غربی حدود 1270 کیلومتر مرز داریم، افزود: در تمام این نقاط مرزی با دشمن در نبرد بودیم؛ ترکیب نیروهای ما در جنگ وحدت آفرین بود و باید این وحدت حفظ شود.

عروج با اشاره به اینکه دو سوم از 250 هزار وصیتنامه شهدا تاکنون چاپ شده است، گفت: در این وصیتنامه ها شهدا برای خودشان هیچ چیز نمی خواستند و آنها ساده زیست بودند.

وی افزود: امروز دنیا تمام عیار با ما در جنگ است و منتظرند تا رخنه ای پیدا شود و مثل مور و ملخ بر سر ما بریزند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه قم نیز با اشاره به اهمیت مقام و درجات شهدا، خاطرنشان ساخت: شهدا در میدان جهاد اصغر، جهاد اکبر و جهاد کبیر پیشتاز و سربلند بودند.

وی «رجز خوانی» را یکی از ویژگی های نبردهای صدر اسلام در میدان جهاد اصغر و معادل آن را «شعار» های ضداستکباری امروزی دانست و تاکید کرد: جای تاسف است که برخی می گویند شعار فایده ندارد بلکه این شعارها و رجزهای عاشورایی بود که دشمن را از صحنه نبرد پراکنده می کرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: کسانی که با رای مردم بالا می روند، وظیفه شان کارکردن برای این مردم است و هیچ منتی ندارند؛ برخی مسئولان باید ادبیات خود را در گفتار با مردم اصلاح کنند، نباید به شعور مردم و به خظ امام، شهدا و ولایت توهین شود.

مومنی با اشاره به این نکته که نماینده مجلس باید انقلابی باشد نه مصلحت اندیش، تاکید کرد: خداوند در آیه 52 سوره فرقان می فرماید در مقابل کفار سر تعظیم و کرنش فرود نیاورید؛ از دوران دفاع مقدس باید آموخت که رزمندگان اسلام با رمز عملیات به دشمن می تاختند و دشمن فرار می کرد و لذا نباید در برابر دشمنان سر کرنش فرود آورد.

وی در پایان بخشی از شاخصه های انقلابی گری در کلام مقام معظم رهبری را تشریح کرد.

سخنان انقلابی حجت الاسلام مومنی با فریادهای تکبیر حاضران همراه بود.

در مراسم چهاردهمین یادواره 100 شهید منطقه مسجد جامع قم که همزمان با هفته دفاع مقدس و به همت پایگاه محمد رسول الله(ص) برگزار شد، مسئولانی چون حجت الاسلام ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه استان قم، سردار هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مختاران فرمانده ناحیه بسیج امام حسین(ع)، ضیایی فرمانده حوزه دو شهید امرالله قربانی و جمعی از خانواده های معظم شهدا، مسئولان استانی و پیشکسوتان دفاع مقدس و امت حزب الله حضور داشتند.

وداع با پیکر دو تن از شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) و همچنین برپایی نمایشگاه جنبی، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها