دریادار سیاری:

اجازه نمی‌دهیم کسی به مرزهای آبی نزدیک شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: آب‌های متعلق به جمهوری اسلامی ایران صاحب دارد و با اقتدار تمام تحرکات دشمن را زیر نظر داریم و اجازه نمی‌دهیم کسی به مرزهای آبی ما نزدیک شود.
کد خبر: ۱۰۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸ - 25September 2016

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که بعد از ظهر امروز در فرهنگسرای گلستان تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: 2 ماموریت مهم نیروی دریایی ارتش برقراری امنیت در مرزهای دریایی و خلیج عدن است.

وی در خصوص برقراری امنیت در آب های متعلق به جمهوری اسلامی ایران در دریاهای شمال و جنوب عنوان داشت: این آب ها صاحب دارد و با اقتدار تمام تحرکات دشمن را زیرنظر داریم و اجازه نمی دهیم کسی به مرزهای آبی ما نزدیک شود.

فرمانده نداجا تصریح کرد: در خصوص خلیج عدن که محل عبور کشتی های تجاری و صادرات و واردات کشور است باید گفت که امنیت این منطقه توسط دزدان دریایی به خطر افتاده است اما سربازان وطن از خلیج عدن تا بندرعباس که 2500 کیلومتر است به برقراری امنیت می پردازند تا چرخه اقتصادی کشور سالم بماند و از منابع کشور در آب نیز حفاظت می کنیم.

سیاری در بخش دیگری از صحبت های خود بیان داشت: هدف از گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یادآوری رشادت های کسانی است که برای برقراری امنیت و پیشرفت کشور جانفشانی کرده اند. ارزش های دفاع مقدس را باید به نسل جوان منتقل کنیم تا هیچ دشمنی، تعرض به جمهوری اسلامی به ذهنش خطور نکند.

وی ادامه داد: امنیت یعنی شرایطی در کشور حاکم باشد که مردم زندگی خوبی داشته باشند و امروز به برکت خون شهدا، امنیت در کشورمان حاکم است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در کشورهای پیرامونمان، مردمانشان امنیت ندارند و وقتی کشوری امنیت نداشته باشد، نمی تواند پیشرفت کند. به همت مردم و نیروهای مسلح امروز امنیت در کشور حاکم است.

سیاری اضافه کرد: پس از انقلاب اسلامی برای اینکه ایران پیشرفتی نداشته باشد، ناامنی ایجاد کردند. ابتدا غائله به راه انداختند، سپس پروژه ترور را آغاز کردند و پس از آن جنگ را به کشورمان تحمیل کردند.

فرمانده نداجا عنوان داشت: امام جنگ را مردمی کردند و جنگ را دفاع مقدس خواندند. تا زمانی که مردم و نیروهای مسلح با اتحاد و انسجام در مملکت زندگی کنند، امنیت برقرار است و اگر تفرقه ای ایجاد شود امنیت از بین می رود.

سیاری اظهار داشت: گرامی داشت هفته دفاع مقدس و شهدا برای این است که حق را از باطل تشخیص بدهیم و بابصیرت باشیم و در مقابل هر تهدیدی ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار