تاکید دبیرکل سازمان ملل بر توقف وضعیت خشونت بار سوریه

«بان کی مون» همزمان با نشست فوری شورای‌ امنیت در موضوع سوریه، بر توقف سریع وضعیت خشونت‌بار در این کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳ - 25September 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «بان کی مون» دبیر‌کل سازمان ملل متحد گفت: قدرت های جهانی با تلاش موثر خود به کابوس جنگ در سوریه پایان دهند.
 
دبیر کل سازمان ملل متحد یادآور شد: در حال حاضر بهانه ای برای انجام ندادن اقدامی راسخ در متوقف کردن وضعیت اسفبار سوریه وجود ندارد.
 
مون تصریح کرد: وقت آن رسیده است تا قدرت های موثر جهانی نظاره گر تداوم این وضعیت خشونت بار در سوریه نباشند و به این وضعیت خونبار پایان دهند.
 
این در حالی است که سازمان ملل، انگلیس، فرانسه و آمریکا نشست فوری شورای امنیت به منظور بررسی تشدید جنگ در حلب دومین شهر سوریه را خواستار شده اند.
 
در همین خصوص، وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته همچنین گفت: گروه های تجسسی ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا احتمالا از یاد برده بودند که کدام یک از طرف ها (ارتش سوریه یا تروریست ها) در کجا قرار دارند اما باور کردن این موضوع بسیار دشوار است.
 
لاوروف افزود: نمی خواهم کسی را متهم کنم و معتقدم در نتیجه گیری ها درباره حمله هوایی به پایگاه ارتش سوریه در دیرالزور و حمله به کاروان سازمان ملل در حلب هم نباید شتاب کرد.
 
وی افزود: از اتهاماتی که در مساله حمله به کاروان سازمان ملل به نیروی هوافضای روسیه و نیروی هوایی سوریه شده اطلاع دارم و در این مورد با وزیر امور خارجه آمریکا گفت و گو کردم.
16
 
سپتامبر (26 شهریور ماه) دو هواپیمای آمریکایی و یک فروند هواپیمای انگلیسی، یک دانمارکی و یک هواپیمای استرالیایی پایگاه ارتش سوریه در دیرالزور را که در محاصره تروریست های داعشی قرار داشت٬ بمباران کردند. بر اثر این حادثه دست کم 80 نفر از نیروهای سوریه کشته و حدود 100 نفر نیز زخمی شدند.
 
منبع: ایرنا
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار