چورکین:

«واشینگتن» گروه‌های تروریستی در «سوریه» را مسلح کرده است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که «واشینگتن» از بسیاری از گروه‌های تروریستی در «سوریه» حمایت و آنان را به سلاح مجهز کرد تا به کشتار وحشتناکشان ادامه دهند.
کد خبر: ۱۰۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲ - 25September 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در سخنان خود در نشست اضطراری شورای امنیت گفت: نیاز است تا در روند سیاسی در موضوع سوریه روحی تازه دمیده شود. سوال من از دی میستورا ( فرستاده سازمان ملل متحد در امور سوریه) این است که در حال حاضر چه کسی مانع آغاز مذاکرات مستقیم است؟
 
وی افزود: تروریست ها از خروج غیر نظامیان از مناطق درگیری جلوگیری می کنند و کسانی را که به آنان نمی پیوندند می کشند.
 
چورکین تصریح کرد آمریکایی ها مدعی هستند نمی توانند بر گروه های مسلحی که واشینگتن از آنها در سوریه حمایت می کند، تاثیر بگذارند. واشینگتن از بسیاری از گروه های تروریستی در سوریه حمایت کرد، آنان را به سلاح مجهز کرد تا به کشتار وحشتناکشان ادامه دهند.
 
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در ادامه سخنان خود، خاطرنشان کرد گروه های مسلح سوری باید براساس توافق مسکو- واشینگتن خود را تسلیم کنند.

ویتالی چورکین از مخالفت گروه های مسلح سوریه با ارسال کمک های بشردوستانه در این کشور خبر داد.
 
چورکین اظهار داشت:  تروریست ها و گروه های مسلح مخالف در سوریه اعلام کردند به  کاروان کمک های بشردوستانه اجازه تردد نخواهند داد.
 
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: بیش از ۲۰۰ هزار غیرنظامی در حلب در اسارت جبهه النصره گروه های تروریستی هستند.
 
چورکین افزود: در حال حاضر برقراری صلح در سوریه به ماموریتی تقریبا غیر ممکن تبدیل شده است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها