فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان:

استکبار جهانی از انقلاب اسلامی ایران سیلی سختی خورده است

«سردار حق‌بین» گفت: دشمن و استکبار جهانی از انقلاب اسلامی ایران سیلی سختی خورده است.
کد خبر: ۱۰۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴ - 25September 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سردار محمدعلی حق‌بین» امشب در یادواره شهدای مدافع اهل حرم گیلان و شهدای گمنام این شهرستان در مسجد فاطمه زهرا(س) آستارا، اظهار کرد: آغاز تولد اسلام، حضور نبی‌اکرم و الگوهایی که در آن زمان جامعه مرسوم بود همه نشانه‌هایی از زیبایی خداوند است.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام با این همه زیبایی و الگوهایی که در خود دارد نیازی به واردات خرده فرهنگ‌ها از دیگر ادیان ندارد، افزود: اتفاق‌های زشت و زیبایی در جریان واقعه عاشورا به وقوع پیوست که تمام آنها در تاریخ به‌خوبی ثبت شده است.

فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان گفت: امام حسین(ع) بر تمام اتفاق‌های عاشورا واقف بود اما برای حفظ دین اسلام، خود و خویشاوندانش را در این راه سپر قرار داد.

به گفته وی، با الگو قرار دادن روش زندگی امامان معصوم(ع) می‌توانیم به‌راحتی راه را از چاه تشخیص دهیم.

حق‌بین با اشاره به اینکه مردم زمان امام حسین(ع) عصر عاشورا و دوران امامت را درک کرده بودند، ادامه داد: با وجود این موضوع باز هم تغییر عقیده دادند و در مقابل افکار امام سجاد (ع) ایستادند.

وی افزود: در عصر حاضر نیز اگر مردم در مسیر دین قرار نگیرند و اتفاق‌های دین را دنبال نکنند سرنوشت آنها به سرنوشت زمان امام سجاد(ع) مبتلا می‌شود.

این مسؤول با تصریح بر اینکه انسان‌ها اگر دقت نکنند و خود را در مسیر دین قرار ندهند انحراف و شکاف دینی در جامعه اسلامی به وجود می‌آید گفت: تبلیغ دین به‌عهده روحانیون بوده و دفاع از آرمان و اهداف دین به‌عهده نیروهای نظامی کشور است.

فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با ظهور خود دین اسلام را دوباره زنده و برای مردم عرضه کرد.

وی حضور مردم در ماجرای انقلاب اسلامی را خوب دانست و یادآور شد: مردم تاکنون پای آرمان‌ها و اهداف نظام مقدس به‌ خوبی ایستادگی کرده‌اند.

حق‌بین با اشاره به اینکه دشمن و استکبار جهانی از انقلاب اسلامی ایران سیلی سختی خورده است، متذکر شد: انقلاب اسلامی با ظهور خود به رهبری امام راحل، مقاومت شهدا و حضور پررنگ مردم در صحنه معادلات دشمن را در منطقه به‌هم ریخت.

وی اضافه کرد: دشمن انواع جنگ، کودتا، توطئه، جنگ هشت ساله و اتفاق‌های کردستان و ترکمن صحرا را یکی پس از دیگری در داخل مرزهای کشور عملیاتی کرده است.

این مسؤول تصریح کرد: جوانان و سرمایه‌های نظام در سایه نقشه‌ها و راهبردهای شوم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان با بیان اینکه راه نظام مقدس جمهوری اسلامی به واسطه شهدا در منطقه و جهان باز شده است، خاطرنشان کرد: امروز امنیت مهم‌ترین مؤلفه‌ای است که هر جامعه‌ای به آن نیاز دارد و امنیت تنها نمی‌تواند ثروت، قدرت و مسائل اجتماعی را به ارمغان بیاورد.

حق‌بین با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی در منطقه برای خود حریمی دارد، گفت: برای دفاع از این حدود و آنچه که امنیت پایدار و اقتدار نام دارد به خون نیاز داریم.

وی متذکر شد: اگر می‌بینید فرزندان ما در سوریه یکی پس از دیگری به شهادت می‌رسند به خاطر دفاع از حریم نظام اسلامی است.  

آیین مقدس یادواره شهدای مدافع اهل حرم گیلان و یادواره شهدای گمنام آستارا به همت سپاه ناحیه و اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد فاطمه زهرا(س) برگزار شد که با مداحی مهرداد گلکار همراه بود.
 
منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار