جلسه مشترک جشنواره سرزمین نور با مسئولان همایش هالیوودیسم؛

جایزه «باروت خیس» هر سال اهدا می‌شود

جلسه مشترک جشنواره سرزمین نور با مسئولان همایش هالیوودیسم به منظور تعامل و همکاری برای برگزاری یک جشنواره واحد با موضوع هالیوود برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۱ - 10July 2013

جایزه «باروت خیس» هر سال اهدا می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، این جلسه به منظور تعامل مسئولان جشنواره سرزمین نور با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تلفیق جشنواره سرزمین نور و همایش هالیوودیسم،با حضور سردار یعقوب سلیمانی مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج، سید محمدیاشار نادری دبیر جشنواره سرزمین نور، جواد شمقدری معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی و امورسمعی و بصری، نادر طالبزاده، کارگردان و منتقد سینما و غلامرضا منتظمی رئیس همایش هالیوودیسم برگزار شد.
 
دبیر دهمین جشنواره سرزمین نور در این باره گفت:با توجه به برگزاری اختتامیه دهمین جشنواره سرزمین نور در پایان شهریورماه امسال و همزمان با هفته دفاع مقدس، با برگزاری این جلسه، تعاملی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برقرار کردیم که همایش هالیوودیسم هم در این تاریخ برگزار شود و به نوعی دو جشنواره با هم تلفیق شوند.
 
نادری افزود: برگزاری همزمان جشنواره سرزمین نور و همایش هالیوودیسم در پایان شهریورماه و هماهنگی برای دعوت از مهمانان خارجی و مشاهیر و اعزام این افراد به صورت کاروان راهیان نور به مناطق هشت سال دفاع مقدس و همچنین تولید مستند تلویزیونی با این موضوع،حضور مهمانان خارجی در اجلاسیه سرزمین نور و صدور بیانیه و ... از جمله مباحث مورد مطرح در این جلسه بود.
 
وی با اشاره به برگزاری کنگره سرزمین نور و ارتباط آن با همایش هالیوودیسم گفت:کنگره فرهنگی هنری سرزمین نور در نظر دارد، جایزه ویژه "باروت خیس" را هر ساله به فردی اعطا کند که بیشترین خدمت را برخلاف میل و سیاست خود به نظام جمهوری اسلامی کرده باشد. در جشنواره امسال با توجه به نقش خانم "میشل اوباما"به دلیل نشان دادن هویت واقعی هالیوود(سیاسی بودن آن) و نقش کاخ سفید در این سینما در اهدای جایزه سیاسی هالیوود به فیلم ضد ایرانی "آرگو" توسط همسر اوباما، وی شایسته دریافت جایزه جهانی "باروت خیس" شناخته شد. جایزه ویژه این جشنواره را نوروز امسال در شلمچه به وی اعطا کردیم. ما به دلیل خدمت بزرگی که وی برای تنویر افکار عمومی و روشنگری سینمای هالیوود انجام داده است، این جایزه را به وی تقدیم کریم.
 
وی با اشاره به همایش هالیوودیسم گفت: چند سالی است که تعداد زیادی از منتقدان سینما و نظریهپردازان ضدصهیونسیت از کشورهای مختلف جهان و همچنین هنرمندان و نظریهپردازان ایرانی و خارجی و چهرههای سینمایی در همایش بینالمللی هالیوودیسم شرکت میکنند و این همایش را فرصتی مناسب برای آشکارسازی لایههای پنهان حاکم بر سیاستگذاریهای هالیوود میدانند.
 
نادری در پایان گفت: همایش هالیوودیسم یکی از بخشهای خوب جشنواره است که هر سال برگزار میشود و با توجه به اینکه اداره صنعت سینما در جهان در اختیار هالیوود است و به نوعی بازار را قبضه کرده است؛ بررسی وضعیت فیلمهای هالیوود موضوع خوبی است و امیدواریم با برگزای مشترک جشنواره سرزمین نور که به موضوع هالیوود و ساخت فیلم ضد ایرانی "آرگو" اختصاص دارد با همایش هالیوودیسم که موضوع بررسی هالیوود را در رأس امور خود دارد، بتوانیم چهره واقعی هالیوود را برای مردم جهان آشکار سازیم.
نظر شما
پربیننده ها