حزب‌الله:

ایران نمونه والایی را در خاورمیانه ارائه داده است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه ایران نمونه والایی را در منطقه ارائه داده است گفت که تکفیری ها خواهان تخریب لبنان هستند.
کد خبر: ۱۰۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷ - 26September 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی عنوان داشت که حزب الله هر گونه تلاشی برای از سرگیری فعالیت کارآمد نهادهای دولتی حمایت می کند؛ چرا که این نهادها چه پارلمان باشد یا کابینه در خدمت مردم و ثبات کشور هستند تا وضعیت نابسامان تر نشود.
 
وی خاطرنشان کرد: ما به هر گفت وگویی چه گفت وگوی دو جانبه یا دسته جمعی ترغیب می کنیم. ما در لبنان نیاز داریم که با یکدیگر گفت وگو کنیم. چرا که برخی از گروه ها نمی توانند به تنهایی لبنان را به آنجا که می خواهند بکشانند و باید همکاری صورت بگیرد و با گفت وگو است که می توانیم در مورد برخی از دستاوردها تفاهم حاصل کنیم.
 
نعیم قاسم گفت: تکفیری ها صرف نظر از طائفه، مذهب یا منطقه خواهان تخریب لبنان هستند و شبکه های تروریستی تکفیری مختلفی که تا کنون شناسایی شده است نشان داده که آنها در صدد هستند تمامی مناطق و مکان های مختلف را هدف قرار دهند و این بدین معناست که هدف مشخصی برای تکفیری ها وجود ندارد و هدف آنها آشوب افکنی و تخریب در هر مکانی که در لبنان بتوانند است.
 
وی در مورد بازداشت امیر داعش در لبنان نیز گفت: او شکاری ارزشمند بود و بازداشتش باعث می شود بسیاری از طرح ها برای تخریب لبنان ناکام بماند. اما این به این منزله نیست که مشکلات تمام شده است چرا که تکفیری ها همواره برای خرابکاری تلاش می کنند.
 
نعیم قاسم افزود: ارتش لبنان، مردم و مقاومت از کشور ما در مقابل موج تکفیری و پیامدهای جنایت هایشان حفاظت کردند و حامیان آنها و کسانی که بر تکفیری ها حساب باز می کنند دچار دستپاچگی کردند. به ویژه اینکه در لبنان کسانی هستند که بر روی تکفیری ها حساب باز می کنند اما آنها موفق نخواهند شد و در آینده تنها خواری و ذلت از آن آنها خواهد بود همانطور که در مورد تکفیری ها رخ داد.
 
وی افزود: اسرائیل و تکفیری ها خواهان ایجاد کمربندی امن در اطراف اسرائیل هستند و می خواهند این تجربه را در منطقه جنوب سوریه از طریق همکاری با جبهه النصره حاصل کنند. و این مسئله نشان می دهد که اهداف اسرائیل و تکفیری ها یک چیز است.
 
این مسئول حزب الله لبنان افزود: چهار قدرت بسیار خطرناک وجود دارد که عبارت است از آمریکا، اسرائیل، عربستان و تکفیری ها که برای تقسیم منطقه تلاش می کنند اما جانفشانی ها و جهاد ما در جلوگیری از تحقق این اهداف نقش داشته است و انشاء الله در آینده نیز مانع از تحقق آنها خواهد شد.
 
 نعیم قاسم همچنین از ایران قدردانی کرد و گفت: ایران نمونه والایی را در منطقه ارائه داد و از مقاومت در لبنان و فلسطین حمایت کرد و بدین ترتیب مقاومت پیروز شد و خواهان همکاری با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای حفاظت از امنیت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به دور از مداخله خارجی شد و با جنگ جهان در جریان جنگ صدام ملعون به مدت هشت سال رویارویی کرد و علیه هیچ کشور یا طرفی جنگی را آغاز نکرد بلکه همواره در جایگاه دفاعی قرار داشت.
 
 وی افزود: ایران در کنار سوریه ایستاد و به این ترتیب سوریه پایداری کرد و توانست طرح خاورمیانه جدید را سرنگون کند و این ایران است که از حق یمنی ها در گزینه هایشان حمایت می کند و ایران در کنار مردم بحرین و ملت های منطقه جهت آزادی و استقلال آنها ایستاده است بدون آنکه چیزی را برای خود بخواهد و یا تحمیل کند . ایران در تمامی زمینه ها چه علمی و یا فرهنگی و در طرح های عمرانی در جلو قرار دارد و شاید ایران تنها کشور در منطقه باشد که روز به روز پیشرفت می کند و در نتیجه ما از کشورهای منطقه می خواهیم تا با ایران همکاری کنند. چرا که همکاری با ایران برای همگان خیر است و کسی که خواهان همکاری با ایران نیست ضرر می بیند.
 
منبع:دیپلماسی ایرانی 

نظر شما
پربیننده ها