اقتصاد مقاومتی محدود به لوایح و برنامه‌ها نیست

معاون حقوقی رئیس‌جمهور تاکید کرد که اقتصاد مقاومتی محدود به لوایح، بودجه و برنامه‌ها نیست.
کد خبر: ۱۰۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰ - 26September 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مجید انصاری در حاشیه برگزاری نشست کمیته ماده ۷۶ در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اشاره به اینکه لایحه برنامه ششم توسعه از سوی دولت به مجلس ارسال شده، گفت: در این برنامه به اقتصاد مقاومتی توجه شده و امیدواریم مجلس در بررسی‌ها کمک کند به نقطه مطلوب برسیم.
 
وی با بیان اینکه این برنامه کاملا با اقتصاد مقاومتی یکسان سازی شده، افزود: دولت اساس برنامه ششم توسعه را برای اجرای اقتصاد مقاومتی تنظیم کرده و از دیدگاه من آنچه دولت به مجلس داده برنامه‌های درست و جامعی است.
 
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اعلام اینکه اقتصاد مقاومتی محدود به لوایح، بودجه و برنامه‌ها نیست، اظهار داشت: موضوع فراتر از این است و شامل همه سیاست‌ها، الزامات و احکام برنامه‌ای می‌شود.
 
انصاری ادامه داد: در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوباتی وجود دارد که دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرا هستند و با تصویب برنامه ششم توسعه این موضوع ادامه پیدا می‌کند.
 
وی با بیان اینکه ما در برنامه‌های گذشته توسعه سلسله احکامی مدام تکرار می‌شود و در واقع قوانین دائمی داریم که در همه برنامه‌ها وجود دارند، گفت: دولت تمام احکام این برنامه‌ها را استخراج کرده و به مجلس داد پس آنچه به دولت اجازه می‌دهد برنامه ششم را کامل اجرا کند قوانین قبلی است.
 
رئیس کمیته ماده ۷۶ یکی از موفقیت‌های برنامه ششم را توجه به سواحل مکران دانست و افزود: از دیدگاه ما دریا فقط یک آبراهه نیست بلکه کشور ما با بحران کم آبی روبرو است و ما نیاز به توسعه در این بخش‌ها داریم. بنابراین توسعه کشور برای ایجاد هاب جمعیتی متوجه سواحل جنوبی کشور است و دولت برنامه‌های جدیدی در این بخش دارد.
 
منبع: ایلنا
نظر شما
پربیننده ها