عبور ۵۰ هزار زائر اربعین از مرز سومار

استاندار کرمانشاه گفت: زائران اربعین استان‌های آذربایجان‌غربی، کرمانشاه و کردستان امسال برای سفر به کربلا از مرز سومار عبور می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳ - 26September 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، اسدالله رازانی، استاندار کرمانشاه امروز در جلسه ستاد اربعین استان گفت: امکان رفت و آمد زائران اربعین حسینی(ع) سه استان کشور از مرز سومار فراهم می‌شود.
 
وی افزود: زیرساخت‌های لازم در مرز سومار در داخل و خارج از کشور فراهم نیست اما برای استقبال از زائران تمام تلاش و امکانات به کار برده می‌شود.
 
رازانی تصریح کرد: عبور زائران از مرز سومار امسال از سه استان آغاز شده است و تلاش می‌شود در آینده مرز استان میزبان ۱۶ استان کشور باشد.
 
استاندار کرمانشاه اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های بسیار، دولت عراق با عبور زائران اربعین از مرز خسروی موافقت نکردند.
 
رازانی گفت: از جانب دولت عراق با عبور زائران از مرز سومار موافقت شده است اما نگرانی‌هایی از نظر نبود امکانات و زیرساخت‌ها در دو طرف مرز وجود دارد اما به سبب برکات و نتایج مثبت این اقدام برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و درحال انجام است.
 
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مرز مهران که اکنون دارای امکانات و زیرساخت‌های مناسبی است در ابتدا جایگاهی پایین‌تر از مرز سومار داشت.
 
رازانی اظهار کرد: امسال ۵۰ هزار نفر برای سفر به کربلا در اربعین حسینی(ع) از مرز سومار عبور می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: امکان راه‌اندازی اماکن بین‌راهی و پایانه از مرز سومار فراهم می‌شود که نه تنها در ایام اربعین بلکه در سایر ایام سال نیز ظرفیت مناسبی برای استان است.
 
منبع:ایکنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار