عشق رزمندگان به ولایت؛ از مهم‌ترین واقعیات دفاع مقدس

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز یكی از مهم‌ترین عواملی پیروزی در دوران دفاع مقدس را عشق رزمندگان به امام(ره) و ولایت دانست كه این مسئله از واقعیات جنگ محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱ - 26September 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت‌الاسلام ابراهیم مصطفوی، مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز امروز، ۵ مهرماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه شبیه‌سازی عملیات قدس ۳ گفت: هشت سال دفاع مقدس و تلاش جهت حفظ و اعتلای نظام اسلامی و پاسداری از مرزهای عزت و شرف، یكی از حساس‌ترین برهه‌های ملت شریف ایران است كه برگ زرین آن تا همیشه بر تارك تاریخ می‌درخشد.
 
وی با تأكید بر اینكه امروز نیز اهتمام و تلاش در عرصه‌های گوناگون حفظ و پاسداری از آن ارزش‌های مقدس ضروری است، افزود: در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعث عراق با هدف براندازی نظام نوپای اسلامی ایران، جنگی تمام عیار را علیه کشور ما آغاز کرد و رئیس جمهور وقت عراق در برابر دوربین‌های تلویزیونی با پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ دستور تجاوز و حمله گسترده به مرزهای ایران را صادر كرد.
 
مصطفوی با یادآوری اینكه استكبار جهانی صدام جنگی نابرابر وظالمانه را بر مردم ایران تحمیل کرد، گفت: آمریكایی‌ها برای به سازش کشاندن ایران اسلامی و تسلیم آن، از فرصت‌های مختلف استفاده كرده و حمایت‌های پنهان و آشکاری در همه زمینه‌های سیاسی،نظامی و اقتصادی از رژیم بعثی عراق كرد.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله(ع) شیراز اظهار كرد: ارتش عراق بر اساس محاسبات عجولانه و غلط فتح یک هفته‌ای تهران را تعقیب کرد، به طوری که در روزهای نخست جنگ تجاوز تا دروازه‌های اهواز و خرمشهر پیش روی کرد، بدون آن که با مانعی برخورد کنند اما امام خمینی(ره) دستور دفاع از كیان نظام اسلامی و كشور را صادر كرد و ملت شجاع ایران نیز مقاومت قهرمانانه حماسه‌های ماندنی را خلق كردند.
 
وی گفت: یکی از چیزهایی که جنگ را رونق داد و موجب به پیروزی رساندن ما شد، عشق رزمندگان به امام خمینی(ره) بود و این از واقعیت‌های جنگ بود یعنی علاوه بر ایمان به خدا، شهادت طلبی، شجاعت و پاکی روح جوانان دفاع مقدس، عشق آن‌ها به امام  بود که آن‌ها را جمع می‌کرد به عبارت دیگر این عشق و ذوب شدن در امام آن‌ها را مقاوم كرده بود.
 
مصطفوی، ویژگی دیگر رزمندگان دفاع مقدس را این دانست كه همواره شاد و پرانرژی بودند یعنی رزمندگان علاوه بر اینكه چهره‌های نورانی و مخلصی داشتند در عین حال تمام رفتار و رفتارشان همراه با لطافت و نرمی و ادب و احترام بود لذا با نشاط ترین لحظات را رزمندگان ما داشتند که باید این سیره آن‌ها در فیلم‌ها به نمایش گذاشته شود.
 
وی در پایان هفته دفاع مقدس را فرصت خوبی برای به تصویركشاندن حماسه‌سازی‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس دانست كه همگان نسبت به این مسئله وظیفه دارند.  
 
منبع:ایکنا
نظر شما
پربیننده ها