نهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج به کار خود پایان داد

نهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج کشور دوشنبه شب با معرفی برترین‌های بخش داستان و داستانک در فرهنگسرای شهرکرد به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ - 27September 2016
به گزارش دفاع پرس از شهرکرد، در این جشنواره یک هزار و 202 اثر از هنرمندان سراسر کشور در قالب 692 داستان و داستانک به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در بخش داستان کوتاه رده سنی بزرگسال عابدین زارع از فارس با داستان «بر سر پیمان» رتبه نخست را بدست آورد.
 
در این بخش مهدی زارع با داستان «انگشتر عقیق» از فارس رتبه دوم را بدست آورد و ساره نوروزی درونکلاه از مازندران با داستان «سیزده شو» رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

در این بخش از سوی هیات داوران وحید حسنی هنزایی و جلال توکلی الله آبادی از یزد، رقیه کریمی از همدان، رضوان و رقیه کریمی از اصفهان، محمد سعید احمدزاده از فارس، اعظم السادات سرآبادانی از تهران و لیلا امانی از همدان تقدیر شدند.

همچنین در بخش داستان در رده سنی نوجوانان نیز پریا دوستی با داستان «هسته تلخ زندگی من» از زنجان رتبه نخست را بدست آورد و فاطمه اسلامی با داستان « یک حج ناتمام» از اردبیل رتبه دوم را کسب کرد و فاطمه اسدی با داستان «فاطمه» از اردبیل رتبه سوم را بدست آورد.

هیات داوردن در این بخش از یحیی شاکری از تهران و شیما شهیدزاده از کرمان با اهدا لوح تقدیر کرد.

در بخش داستانک رده سنی بزرگسال هانی شجاعی با داستانک «معجزه» از مازندران رتبه نخست را کسب کرد و صبا عنایتی با داستانک «یقین» از استان قزوین دوم شد و معصومه تصدیقی با «دلتنگی» از خوزستان رتبه سوم را از آن خود کرد.

از سوی هیات داوران در این بخش از فاطمه ستاره از فارس، عزت الله صدیقی هفشجانی از چهارمحال و بختیاری، بیژن کیا از فارس، سید ابراهیم پیره از کرمانشاه، فاطمه صادق تبار از مازندران، مصطفی محمدی از خراسان رضوی و ابراهیم باقری حمید آبادی از مازندران تقدیر شد.

همچنین در بخش داستانک رده سنی نوجوان نیز الهام خوشی با داستانک «آن روز کذایی» از زنجان رتبه نخست را بدست آورد و نسترن اکبری با «نایب الزیاره» از زنجان رتبه دوم، کسب کرد و آنیتا زارع با «کوچه شهید بهمن مرادی» از گیلان رتبه سوم را بدست آورد.

از سوی هیات داوران در این بخش از پوریا اسکندر زاده از تهران و فاطمه گایینی از قم با اهدا تقدیر لوح شد.

در این مراسم رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: قرآن دارای قصص پندآموز است که رهنمون های قرآن بشر را به سوی کمال سوق می دهد.
 
غلامرضا منتظری افزود: هنرمندان حوزه ادبیات داستانی به مفاهیم قرآنی توجه داشته باشند و با الگوگیری از سیره قرآنی در بیان ارزش ها نقش و رسالت خطیری بر عهده دارند.

به گفته وی، جشنواره ادبیات داستانی بسیج با هدف کادرسازی هنرمندان متعهد و ارزشی و ارتقاء دانش و بینش و ایجاد یک شبکه واحد از سوی هنرمندان داستان نویس ارزشی است.

منتظری اظهار کرد: هنرمندان ادبیات داستان وقایع انقلاب از جمله هفت تیر و شهدای این فاجعه را در داستان های خود به تصویر بکشند.

قائم مقام معاون پژوهش، برنامه ریزی و نظارت صدا و سیما نیز گفت: هنرمندان با آثار خود رشادت و ایثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را برای نسل آینده به تصویر بکشند.

حمید شاه آبادی افزود: هنر مانند یک رودخانه خروشان است که مرزهای جغرافیایی را در می نورد و این هنر اگر در خدمت ارزشها قرار گیرد باعث رشد و تعالی جامعه بشری می شود.

به گفته وی، هنرمندان در داستان نویسی به سیره و زندگی مدافعان حرم که برای دفاع از حریم آل الله به آن سوی مرزها رفته اند، توجه ویژه ای داشته باشند.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری نیز گفت: انقلاب اسلامی بزرگترین رخداد فرهنگی بوده است و هر لحظه انقلاب اسلامی یک معجزه بوده است.
 
سردار رضا محمد سلیمانی افزود: شهید همیشه زنده است و هنرمندان با سلاح هنر رشادت ها و ایثار رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش دفاع پرس، در این آیین از خانواده شهدای حرم شهیدان سیامک کبیری، احمد قاسمی، علی طاهری و شهید منا عبدالصالح جهانبازی تقدیر شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها