جشنواره مالک اشتر-5/ فیروزآبادی در پاسخ به دفاع پرس:

نیروی هوایی باید تقویت شود/ نابودی آل سعود در صورت آغاز جنگ علیه ایران

مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا گفت: اگر عربستان سعودی بخواهد با هواپیماهای آمریکایی و اسراییلی و با خلبانان استیجاری به کشور ما حمله کند و با ما وارد جنگ شود، چنان تنبیهی می‌شود که دیگر از عربستان و وهابیت خبری در جهان نباشد.
کد خبر: ۱۰۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ - 27September 2016
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر بسیجی «سیدحسن آقایی فیروزآبادی» مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا در حاشیه هفتمین جشنواره‌ مالک اشتر که صبح امروز در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما هیچ‌گاه قصد جنگیدن با برادران مسلمان خود را نداریم.
 
وی اضافه کرد: اگر عربستان سعودی بخواهد با هواپیماهای آمریکایی و اسراییلی و با خلبانان استیجاری، پاکستانی، اماراتی و سودانی به کشور ما حمله کند و با ارتش، سپاه و بسیج ما وارد جنگ شود، چنان تنبیهی می‌شود که دیگر از عربستان و وهابیت خبری در جهان نباشد.

فیروزآبادی تصریح کرد: البته این مسیری که امروز سران آل سعود انتخاب کرد‌ه‌اند، مسیری ذلت‌بار است؛ که آن‌ها را به اضمحلال می‌کشاند.
 
مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر افزایش توان تهاجمی همگام با توان دفاعی عنوان کرد: باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری استراتژی ما دفاعی و تهاجمی است؛ یعنی اینکه کار اصلی نیروهای مسلح در وهله نخست دفاع است؛ ولی اگر لازمه دفاع تهاجم باشد، تهاجم می‌کنیم و در صورتی که دشمن تهاجم کند با تهاجم پاسخش را می‌دهیم؛ وگرنه جمهوری اسلامی تهاجم پیش‌دستانه را در دستور کار ندارد.
 
وی اضافه کرد: ما در طراحی دفاعی، جنگ نامتقارن را دنبال می‌کنیم و جنگ نامتقارن یعنی محاسبه نقاط ضعف و قوت دشمن و تهیه تجهیزات و ارائه آموزش‌ها و رزمایش‌هایی که بتواند نقاط ضعف و قوت دشمن را مورد هدف قرار دهد؛ لذا در مطالعات جامع ما در نیروهای مسلح به اینجا نرسیده‌ایم که در برابر یک تهاجم فرامنطقه‌ای که سرشار از امکانات نیروی هوایی است ما با امکانات نیروی هوایی با آن به مقابله بپردازیم، بلکه با امکانات موشکی و زمین به هوا و طراحی‌های پیچیده دیگری به مقابله می‌پردازیم به طوری که امکانات گران‌قیمت ابرقدرت‌ها و سرمایه‌داری مفید واقع نشود، همینطور که آمریکایی‌ها را در خلیج فارس ذلیل کردیم و بعثی‌ها را شکست دادیم و بوش پسر که قصد حمله داشت را توسط فرماندهانش پشمان کردیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار دفاع پرس در خصوص تقویت توان نیروی هوایی، اظهار داشت: اینکه نیروی هوایی تقویت شود حرف صحیحی است؛ زیرا استراتژی ما این است که از نیروهای مسلح به طور ترکیبی و با هم استفاده می‌کنیم؛ یعنی نیروهای هوایی، دریایی، هوافضا، زمینی، قدس و ظرفیت‌های پهپادی و عملیات روانی در برابر دشمن و بدخواهان متجاوز به‌کارگیری می‌شوند.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها