مقارن با هفته دفاع مقدس؛

نشست خاطره گویی زنان پشتیبان جنگ برگزار شد

نشست خاطره گویی زنان پشتیبان جنگ به مناسبت روز پیشکسوتان هفته دفاع مقدس و با همت دفتر سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵ - 27September 2016
به گزارش دفاع پرس از یزد، مراسم خاطره گویی زنان پشتیبان جنگ ، دومین نشست از سلسله جلسات خاطره گویی زنان و دفاع مقدس با حضور مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری، مشاور فرماندار در امور بانوان و مشاور بانوان ادارات یزد برگزار شد.

در این گردهمایی که به یمن هفته دفاع مقدس برگزار شد؛ دو نفر از پشتیبانان جنگ خاطرات فعالیت های خود را در هشت سال دفاع مقدس مرور کردند.

در ابتدای نشست رجبی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد با اشاره به روز مباهله و رشادت های سرداران در جنگ تحمیلی اظهار داشت: در طول 36 سالی که از دفاع مقدس می گذرد جنبه های سیاسی، نظامی، اقتصادی و... جنگ مورد بررسی قرار گرفته اما در این سال ها به نقش زنان در جنگ کمتر پرداخته شده است.

وی ادامه داد: بانوان مسئول ادارات با همکاری استانداری و سازمان مشارکت زنان در حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس همت کرده و خاطرات زنان در جنگ را چاپ و بهره برداری کنند.

http://khatshekanan.ir/uploads/uploads/IMG-5929.jpg

ددر ادامه نشست کرمانیان مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری با اشاره به اوضاع کنونی کشور گفت: دشمن باورها، اعتقادات و ارزش های ما را نشانه گرفته است و برگزاری این جلسات می تواند کمک ارزشمندی به حفظ و نگه داری ارزش های دفاع مقدس باشد.

وی اظهار کرد: مرور خاطرات دفاع مقدس موجب پاسداری از اعتقاداتمان و مبارزه با جنگ نرمی است که با آن دست و پنجه نرم می کنیم.

کرمانیان خواستار ادامه این جلسات شد و از شرکت کنندگان خواست این خاطرات را به جوانان که آینده سازان مهین اسلامی مان هستند انتقال دهند.

پس از آن؛ سرکار خانم غفور از پشتیبانان جنگ و سرکار خانم زحمت کش همسر شهید اشرف و از امدادگران و پشتیبانان جنگ بخش کوچکی از خاطرات خود را مرور کردند.

http://khatshekanan.ir/uploads/uploads/IMG-5935.jpg

رضوانی؛ مسئول دفتر سازمان حفظ و نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان نیز ضمن خیرمقدم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: زن مسلمان ایرانی سوای همه زنان عالم است. مسئولیت پذیری، پشت پا زدن به هرآنچه داشتند و گوش به فرمان ولایت بودن از خصوصیات زنان قهرمان دوران دفاع مقدس است.

وی در ادامه اذعان کرد: زنان جنگ بودند که با صلابت وبزرگ منشی، ازخود گذشتگی کردند و با صبوری در کنار همسران خود هشت سال دفاع مقدس را رقم زدند.

گفتنی است؛ در پایان جلسه هدیه ای به رسم یادبود به پشتیبانان جنگ اعطا شد.

لازم به ذکر است؛ بانوان مسئول ادارت به همراه مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری ، مشاور امور بانوان فرماندار و دیگر مدعوین پس از اتمام نشست از روند ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس بازدید کردند.

http://khatshekanan.ir/uploads/uploads/IMG-5943.jpg

http://khatshekanan.ir/uploads/uploads/IMG-5939.jpg

http://khatshekanan.ir/uploads/uploads/IMG-5946.jpg

http://khatshekanan.ir/uploads/uploads/IMG-5953.jpg

http://khatshekanan.ir/uploads/uploads/IMG-5969.jpg

http://khatshekanan.ir/uploads/uploads/IMG-5974.jpg

http://khatshekanan.ir/uploads/uploads/IMG-5976.jpg

http://khatshekanan.ir/uploads/uploads/IMG-5980.jpg

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار