رییس سابق لشکر 19:

صبر همسران رزمندگان و فرماندهان افتخارآمیز بود

رییس سابق لشکر 19 در جمع همسران فرماندهان گفت: تحمل و صبر همسران رزمندگان و فرماندهان افتخارآمیز بود و باید به عنوان دستاورد به نسل کنونی منتقل شود.
کد خبر: ۱۰۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵ - 28September 2016

نشست همسران رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس استان فارسبه گزارش  دفاع پرس از فارس، روز گذشته نشست همسران رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس استان فارس در اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

رییس لشکر 19 فجر استان فارس در این نشست حضور به عمل آورده و از این زنان به دلیل صبر و تحملشان در سال‌های دفاع مقدس تقدیر کرد.

سردار علیرضا رهاییت در جمع همسران رزمندگان و فرماندهان سال‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: خانواده‌های رزمندگان دفاع مقدس حق بزرگی بر گردن مردم دارند و همراهی زنان با همسرانشان جهاد بود.

وی افزود: جنگ را نباید با نگاه یک‌جانبه و مردانه دید، زن‌ها یکی از ستون‌های سال‌های دفاع مقدس بودند و رزمندگان را در جنگ همراهی کرده و مشوقی برای آنها شدند.

سردار رهاییت با بیان اینکه این همسران با حضور در اهواز جنگ را از نزدیک لمس کردند، عنوان کرد: تحمل و صبر این خانواده‌ها افتخارآمیز بود و باید به عنوان دستاورد به نسل کنونی منتقل شود. همراهی آنها نتیجه‌های غیرقابل انکاری به همراه داشت.

فرمانده لشکر 19 فجر با اشاره به اینکه بیشتر این زنان کمتر از 20 سال سن داشتند، تصریح کرد: چیزی که معادلات دشمن را به هم زد، وحدت همه‌جانبه بود که خانوداده‌ها هم در کنار رزمندگان قرار گرفتند.

وی با بیان خاطراتی از سال‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: زنان خرمشهر 35 روز در زمانی که هنوز نیروهای نظامی به طور رسمس وارد جنگ نشده بودند در مقابل دشمن ایستادند و این نشان‌دهند شجاعت و نقش زنان در جنگ تحمیلی است.

سردار رهاییت با اشاره به عدم امکانات ارتباطی در سال‌های دفاع مقدس بیان کرد: هدف دشمن براندازی نظام جمهوری اسلامی بود و تصور می‌کرد با فشار، خانواده‌ها عقب‌نشینی کنند و نگذراند مردان به جبهه بیایند، اما نتیجه مخالفی گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار