کارتر روسیه را به استفاده از تهدیدات اتمی متهم کرد

وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه ضمن انتقاد شدید از کرملین برای تهدیدات اخیر هسته‌ای گفت: به نظر می‌رسد روسیه بیش از اتحاد جماهیر شوروی در دوران جنگ سرد خواستار آن است تا از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند.
کد خبر: ۱۰۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴ - 27September 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در پایگاه هوایی مینوت در داکاتای شمالی مسکو را به استفاده از تهدیدات نظامی متهم کرد و از تلاش کم روسیه برای کاهش زرادخانه اتمی خود انتقاد کرد.
 
کارتر به نیروهای نظامی حاضر در این پایگاه هوایی گفت:‌تهدیدات هسته‌ای اخیر مسکو و ساخت سیستم های تسلیحاتی هسته‌ای جدید تعهد رهبر روسیه را در مورد ثبات و رعایت اصول عدم استفاده از تسلیحات هسته‌ای را زیر سوال می‌برد.
 
او افزود: روسیه رزمایش‌های هسته‌ای انجام داده است و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه یک رویکرد استفاده از تهدیدات هسته‌ای را طی ماه‌های اخیر اتخاذ کرده است.
 
رئیس پنتاگون هم‌چنین از کره شمالی به عنوان یک تهدید هسته‌ای جدی نام برد.
 
کارتر اما ضمن تمجید از چین گفت: چین با وجود توسعه زرادخانه هسته‌ای خود هم در اندازه و هم کیفیت خود را به خوبی در این بخش کنترل می‌کند.
 
این در حالی است که این اظهارات با انتقادهای مکرر واشنگتن از اقدامات نظامی چین در تضاد است.
 
وزیر د فاع آمریکا هم‌چنین از هند برای نحوه کنترل زرادخانه هسته‌ای خود قدردانی کرد و اعلام کرد که آمریکا به تلاش خود و همکاری با پاکستان برای اطمینان از ثبات و ایمنی تسلیحات هسته‌ای این کشور ادامه می‌دهد.
 
پنتاگون هم اکنون تلاش می‌کند تا سه ضلع هسته‌ای خود (موشک‌های بالستیک قاره پیما هسته‌ای، زیردریایی ها  و بمب افکن های هسته‌ای) خود را با بودجه ای نزدیک به یک تریلیون دلار طی ۳۰ سال آینده به روز رسانی کند.
 
منبع:ایسنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار