امیر عبداللهیان در نخستین یادواره شهید رکن آبادی:

روزهای پایانی حیاتش نگران سوریه بود/ خانواده‌های شهدای منا شکایت خود را پیگیری کنند

مشاور رییس مجلس در امور بین‌الملل با بیان این‌که آل سعود از تشکیل کمیته حقیقت یاب سر باز می‌زند، گفت: خانواده‌های معظم شهدای فاجعه منا با یک سازماندهی متناسب با واقعیت‌ها و ظرفیت‌های موجود منطقه‌ای و بین‌المللی برای اعمال فشار به خاندان گستاخ آل سعود اقدامات جدیدی را در ادامه پیگیری شکایت داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱ - 27September 2016
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اولین یادواره شهید غضنفر رکن آبادی امروز 6 مهر ماه با حضور «حسن قشقاوی» رییس کمیته پیگیری حقوقی فاجعه منا، «قاضی عسگر» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، «سیدمصطفی میرلوحی» رییس دانشگاه امام صادق (ع)، «امیر عبداللهیان» مشاور رییس مجلس در امور بین‌الملل، «سعید اوحدی» رئیس سازمان حج و زیارت، «صلاح الزواوی» سفیر فلسطین در جمهور اسلامی ایران، خانواده‌های شهدای منا و جمعی از همکاران آن شهید بزرگوار برگزار شد.
آل سعود از تشکیل کمیته حقیقت یاب سر باز می‌زند
 
امیر عبداللهیان ضمن تسلیت به بازماندگان واقعه منا، اظهار داشت: من و همکارانم در طول سال های همراهی با شهید رکن آبادی آموختیم که برای انتقال پیام انقلاب از هر فرصتی استفاده کنیم. شهید رکن آبادی حتی در مراسم خود نیز فضایی را برای بیداری اسلامی ایجاد کرد.
 
وی با اشاره به ابعاد فاجعه منا، گفت: بی تدبیری عربستان در حج سال گذشته خسارت های سنگینی به جهان اسلام و سرمایه های انسانی جمهوری اسلامی وارد کرد.
 
مشاور رییس مجلس در امور بین‌الملل این حادثه را از پیش تعیین شده برشمرد و اظهار داشت: عربستان برای اینکه هیچ اسنادی از این فاجعه به کشورهای اسلامی ندهد از تحویل پیکر شهدا ممانعت کرد اما با پیگیرهای قاضی عسگر و هشدار به موقع رهبر معظم انقلاب به حاکمان سعودی، پیکر شهدای ما به کشور بازگشت.
 
عبداللهیان با بیان این‌که آل سعود از تشکیل کمیته حقیقت یاب سر باز می‌زند، گفت: خانواده‌های معظم شهدای فاجعه منا با یک سازماندهی متناسب با واقعیت‌ها و ظرفیت‌های موجود منطقه‌ای و بین‌المللی برای اعمال فشار به خاندان گستاخ آل سعود اقدامات جدیدی را در ادامه پیگیری شکایت داشته باشند.
 
وی در ادامه سخنان خود به ویژه‌های شخصیتی شهید رکن آبادی اشاره کرد و گفت: خروجی کار این شهید بزرگوار در لبنان اثبات کرد که او در ظرفیت یک وزیر خارجه عمل می‌کرد.
 
مشاور رییس مجلس در امور بین الملل اخلاق مداری و ولایی بودن را از خصوصیات بارز شخصیتی این شهید بزرگوار برشمرد و ادامه داد: شهید رکن آبادی در روزهای پایانی حیات خود نگران وضعیت سوریه بودند و کسانی که پشتیبان ولایت فقیه نیستند را بیمار روحی و قلبی می‌دانست و می‌گفت که آن‌ها این سرمایه بزرگ (رهبر معظم انقلاب) را درک نکردند.
 
عبداللهیان تاکید کرد: شهید رکن آبادی از نگاه دیگر کشورها یک «سفیر انقلابی» و در داخل کشور یک دیپلمات بسیجی بود.
 
در تمام سنگرها ثابت قدم بود
 
حجت الاسلام مصطفی میرلوحی با بیان اینکه در طی 30 سال آشنایی با شهید رکن آبادی چیزهای زیادی از او آموختم، اظهار داشت: در سال 64 با ورود به دانشگاه امام صادق با او آشنا شدم. این شهید بزرگوار تا آخرین روزهای حیاتش، ارتباطش را با دانشگاه حفظ کرده و این امر را باعث افتخار می‌دانست.
 
رییس دانشگاه امام صادق (ع) شهید رکن آبادی را در تمام سنگرها ثابت قدم دانسته و افزود: بزرگ‌ترین فاجعه جهان اسلام این است که مقدس‌ترین مکان‌ها به دست پلیدترین خاندان‌ها قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: جای بسی تاسف دارد که کشورهای استکبار ستیز بعد از وقوع فاجعه منا طی پیامی به رژیم آل سعود برای مدیریت بحران و تدبیر مدیرانه این واقعه تبریک گفتند و حتی یک کشور عربستان را محکوم نکرد.
 
حجت الاسلام میرلوحی در پایان اظهار داشت: تکلیف ما بیداری اسلامی است تا استکبار جهانی نتواند با استفاده از خواب غفلت مسلمین به اعماق جان اسلام نفوذ کند.
 
شاهد عینی ربودن شدن پیکر نیمه جان شهید رکن آبادی
 
سیاح گرجی حافظ قرآن و شخصی که در حج سال گذشته حضور داشت با اشاره به روز حادثه اظهار داشت: حادثه نه بهتر است بگویم در روز توطئه دشمن در حج حضور داشتم. در آن روز که پس از حدود سه ساعت خودم را از میان اجساد و مجروحین خارج کردم دکتر شجاعی یکی از قاریان قرآن را در حالی که شرایط خوبی نداشت دیدم.
 
وی ادامه داد: از نزدیک شاهد جنایت آل سعود در حج بودم و جرات می توانم بگویم که این یک حادثه نبود زیرا با زحمتی بسیار گرم پیدا کردم که از شدت گرما قابل نوشیدن نبود.
گرجی تصریح کرد: وقتی حال جسمی شجاعی بهتر شد گفت «آقای رکن آبادی در کنار من بیهوش شده بود که تعدادی بدن نیمه جانش را با خود بردند».
 
این قاری قرآن با بیان اینکه شواهد نشان از ربودن ایشان دارد، گفت: کارت شناسایی و کارت هتل همراه ایشان بوده و بهانه سعودی ها مبنی بر بی هویت بودن پیکر شهید دروغ محض است.
 
گرجی سخنانش را با هدیه اشعاری به روح پاک شهدای منا به پایان رساند.
 
انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار