استاد درس آشنایی با دفاع مقدس:

اعتماد به دشمن جایز نیست

استاد درس آشنایی با دفاع مقدس و جانباز قطع دو پای ایلامی گفت: هرگز به دشمنان که در برابر اسلام و انقلاب اسلامی متحمل شکست های بسیاری شده اند و این عقده را همیشه با خود به دوش می کشند، اعتماد نکنیم.
کد خبر: ۱۰۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷ - 28September 2016

به گزارش دفاع پرس از ایلام ، حمید آلی آبادی رزمنده و جانباز 8 سال دفاع مقدس گفت: اواخر سال 1360 در حالی که فقط 14 سال سن داشتم به عنوان بسیجی به جبهه اعزام شدم و مدتی را در منطقه مهران مشغول به خدمت شدم که پس از مدتی به گردان شهید بهشتی منتقل و در اواخر سال 1362 باتوجه به توانایی های فردی در واحد اطلاعات عملیات جذب شدم.

آلی آبادی اظهار کرد: در جنگ، اطلاعات نقش مهمی دارد و کسی پیروز میدان خواهد بود که اطلاعات بیشتری داشته باشد.

این جانباز دفاع مقدس با تشریح خاطره ای از عملیات های 8 سال دفاع مقدس، گفت: یک شب که مشغول پخت نان بودیم خبر رسید تیپ کماندویی عراق به خط مقدم اعزام شده، فرمانده گردان ما را احضار کرد و گفت باید چند تن از این کماندو ها را دستگیر کرده و جهت بازجویی به گردان انتقال دهیم.

استاد درس آشنایی با دفاع مقدس بیان داشت: از همان شب اقدام به آماده سازی شرایط کردیم و پس از پی ریزی نقشه مناسب جهت حمله و دستگیری کماندوها، به محل مورد نظر اعزام شدیم؛ بعد از حرکت در مسیر متوجه حضور کمین نیروهای عراقی شدیم که به واسطه این کمین فورا نقشه عملیات تغییر کرد و قرار بر این شد که به همان کمین حمله شود و تعدادی از آنان را نیز دستگیر کنیم.

این رزمنده ی 8 سال دفاع مقدس تصریح کرد: بعد از برنامه ریزی لازم، حمله صورت گرفت و در عرض 40 دقیقه نیروهای عراقی به هلاکت رسیدند و 3 تن از آنان نیز اسیر شدند که پس از انتقال آن ها به گردان متوجه سرسختی آنان در لو ندادن اطلاعات شدیم، بعد از همفکری اعضا، قرار بر این شد که با ایفای نقش و ترساندن آنان، اسرای عراقی را وادار به ارائه اطلاعات کنیم.

 آلی آبادی در ادامه این خاطره، گفت: اسرای عراقی را به دور از قرار گاه و بالای تپه ای انتقال دادیم؛ یکی از اسرا که به شدت ترسیده بود برای ارائه اطلاعات اعلام آمادگی کرد و با توجه به اینکه این نیروی عراقی جزء بهترین کماندوهای عراق و تحت نظر آموزش های ویژه آمریکا و اسرائیل و مصر بود، اطلاعات بسیار مفیدی را از تمام ارتش عراق در اختیار نیروهای ما قرار داد، و در آن سال از اعضای شرکت کننده در آن عملیات تقدیر شد.

وی به چگونگی مجروحیت خود اشاره و خاطر نشان کرد: در برهه ای از ایام دفاع مقدس، سلسله عملیاتی به نام عملیات نقطه ای رایج شد که در یکی از این عملیات ها حضور یافتم، در یکی از شبها که به شناسایی نیروهایی عراقی رفته بودیم، در راه بازگشت به مقر با توجه به مطلع نبودن مکان مین های نامنظم پای چپ بنده روی یکی از این مین ها رفت و پس از تکانه های ناشی از انفجار این مین پای راست من نیز روی مین دیگری رفت و دو پا از ناحیه  زیر زانو قطع شدند و بدنم نیز از  انفجار ناشی از مین دچار سوختگی شدید شد.

این رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: به طور قطع امنیت و آرامش امروز ما مرهون رشادتهای رزمندگان و به برکت خون شهدای گرانقدر این مرز و بوم است که می بایست قدردان این امنیت و آرامش بوده و امروز نیز با هوشیاری کامل در برابر  توطئه های پایان ناپذیر دشمنان این کشور ایستادگی کنیم و هرگز به این دشمنان که در برابر اسلام و انقلاب اسلامی متحمل شکستهای بسیاری شده اند و این عقده را همیشه با خود به دوش می کشند اعتماد نکنیم.

آلی آبادی در پایان تاکید کرد: هشت سال دفاع مقدس براي ما يك امتحان و آزمايش الهي بود كه رزمندگان موفق شدند در اين امتحان الهي پيروز شوند. حالا جوانان نسل امروزند كه بايد راه شهدا را ادامه بدهند و اجازه ندهند خون آنها پايمال شود؛ به جوانان توصيه مي كنم پيرو ولايت فقيه باشند و در راه درست قدم بردارند. شهدا را الگوي راه خود قرار دهند تا در اين جنگ نرم پيروز شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها