نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

نقش تاثیرگذار روحانیون در هشت سال دفاع مقدس/ حوزه باید انقلابی بماند

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به نقش تاثیرگذار روحانیون در هشت سال دفاع مقدس گفت: به فرموده مقام معظم رهبری حوزه باید انقلابی بماند.
کد خبر: ۱۰۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ - 28September 2016
نقش روحانیون در هشت سال دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بود

به گزارش دفاع پرس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی صبح امروز در جمع طلاب حوزه‌های علمیه استان زنجان، اظهار داشت: آغازگران جنگ بر اساس برنامه آن را طرح‌ریزی کردند و برای آغاز آن برنامه داشتند.

وی با اشاره به اینکه آغازگران و طرح‌ریزان جنگ به دنبال این بودند که سریع آن را تمام کرده و بر کشور مسلط شوند، گفت: در آن زمان تنها نیروی نظامی کشور ارتش بود و سپاه پاسداران نیز به تازگی تشکیل یافته بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه هواپیماهای پیشرفته فرانسه به وفور در اختیار صدام بوده و روسیه نیز تسلیحات نظامی شامل بمب را در اختیار عراق قرار داده بود، گفت: نفربرها و توپ و تانک‎ها نیز با اسلحه‌های شیمیایی متعلق به آلمان بود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه جنگ در شرایطی رخ داد که ایران هیچ تسلیحات نظامی نداشت، گفت: جنگ در حالی در جریان بود که امام فرمودند، امروز دفاع واجب کفایی است و همین کلمه امام یک چشم انداز جدیدی به نام بسیج مستضعفین را باز کرده و بر همین اساس نیروهای مردمی وارد میدان شدند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه پس از فتح خرمشهر ورق برگشت، بیان کرد: آنقدر ورق برگشت که صدام آغاز به بمباران شیمیایی کرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ایران به جایی رسیده که در معادلات بین‌المللی نمی‌توانند ایران را نادیده بگیرند، گفت: این همان ایران است که در دوران هشت سال دفاع مقدس، تلاش داشتند، سه روزه آن را فتح کنند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه این قدرت به برکت همان رشادت‌های دفاع مقدس و دفاع صادقانه از کشور حاصل شده است، افزود: نقش روحانیت در جنگ بسیار تاثیرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه آمار شهدای روحانیت نسبت به همه صنف‌ها بیشتر بود، اضافه کرد: در آن زمان روحانی فرمانده تیپ، گردان و آرپی‌جی‌زن نیز داشتیم.

وی با اشاره به اینکه روحانیون برای دفاع از کشور در جنگ حاضر شدند، گفت: امروز نیز روحانیون در خط مقدم هستند، چه بسا که وظایف روحانیون امروزه بیشتر هم شده است، چرا که دشمن جنگ نرم را به راه انداخته است.

امام جمعه زنجان گفت: امروز دشمن دارد، جنگ نرم را به ما تحمیل کرده و در تلاش برای سست کردن اعتقادات جوانان است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اینکه حوزه باید انقلابی بماند، گفت: در راس انقلاب یک فقیه جامع‌الشرایط قرار دارد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار