تبلیغی در سطح شهر ندیدم/ گویا مسئولان نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را جدی نگرفته‌اند

عمار احمدی گفت: متاسفانه آنچه از ظاهر نمایشگاه پیداست، مسئولان نیز آن را جدی نگرفته‌اند و هیچ‌گونه تبلیغی در سطح شهر دیده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ - 30September 2016

تبلیغی در سطح شهر ندیدم/ گویا مسئولان، نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را جدی نگرفته‌اندعمار احمدی مدیر انتشارات سبلان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به عرضه 50 عنوان کتاب در هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس اظهار داشت: این کتاب‌ها اکثرا در حوزه ادبیات شامل داستان و شعر است و کتاب‌های پژوهشی نیز داریم.

وی از کتاب‌های «به وقت خاکریز»، «یول یور غونی»، «من و ارشد آموزشگاه»، «جام جهانی در رمادیه» و «اوخشامالار» به عنوان  پرفروش‌های انتشارات سبلان نام برد و افزود: کتاب به وقت خاکریز کتابی داستانی و شامل خاطرات یکی از فرماندهان لشکر عاشورا و کتاب یول یور غونی در رابطه با شهدای گمنام خطه آذربایجان است.

احمدی تصریح کرد: کتاب من و ارشد آموزشگاه براساس زندگی یکی از فرماندهان ارتش به نگارش درآمده است. کتاب جام جهانی در رمادیه خاطرات یکی از آزادگان کشور را به‌صورت مستند و در قالب رمان روایت می‌کند.

مدیر انتشارات سبلان ضمن اشاره به‌ویژگی کتاب اوخشامالار گفت: این کتاب شامل نجواها و نواهای مادران شهیدان خطه آذربایجان و از پرفروش‌های انتشارات سبلان است؛ که 2 سال نامزد دریافت جایزه کتاب سال شد و تا کنون به چاپ ششم رسیده‌است.

نویسنده کتاب دفاع مقدس به تولید موسیقی اوخشامالار در کنار انتشار کتاب آن اشاره کرد و گفت: کتاب اوخشامالار سه زبانه و نتیجه کار تیم پژوهشی و ادبی است. این تیم در عرض چهار سال در دیدار با مادران شهدا زمزمه‌ها گریه‌ها، ناله‌ها و اندوه‌های مادران شهدا در دوری فرزندانشان را که در خلوت خود نجوا می‌کردند ابتدا ضبط کرده و در عرض سه سال آن را به ثبت رسانده‌اند. در واقع این گروه با ورود به خلوت مادران شهدا توانستند درد و دل‌های آنان را به صورت ملموس ثبت و ضبط کنند.

مدیر انتشارات سبلان به وضعیت انتشار کتاب‌های دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: وضعیت در چند سال اخیر بهتر شده است. با حرکتی که توسط سوره مهر آغاز شد کتاب‌هایی که امروز در این حوزه تولید می‌شوند کتاب‌هایی مخاطب پسند هستند و به زبان واقعیت نزدیک هستند.

احمدی در انتقاد از نحوه تبلیغات نمایشگاه گفت: این از ضعف تبلیغاتی ما هست که مردم از نمایشگاه استقبال نمی‌کنند. کتاب‌هایی داریم که در حد کتاب‌های رمان مشهور می‌توانند برای خانواده‌ها جذاب باشند و در عین حال آرمان‌های دوران دفاع مقدس را روایت کند. متاسفانه آنچه از ظاهر نمایشگاه پیدا است، مسئولان نیز آن را جدی نگرفته‌اند و هیچ‌گونه تبلیغی در سطح شهر دیده نمی‌شود.

وی در پیشنهادی به مسئولان حوزه نشر از آنان خواست تا حمایت های خود را نسبت به ناشران حوزه دفاع مقدس بیشتر کنند. احمدی در این باره گفت: اگر ناشران دفاع مقدس حمایت نشوند خواهیم دید که هر روز از تعداد آن ها کم می‌شود. وضعیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که اردیبهشت ماه امسال برگزار شد، بهتر از این نمایشگاه نبود. گویا با ورود تکنولوژی‌های جدید، مطبوعات و نشر دوران خطرناکی را طی می‌کنند.

احمدی تصریح کرد: در آمریکا و اروپا این مسئله تا حدودی حل شده و کتاب جایگاه خود را پیدا کرده‌است. ولی متاسفانه در کشور ما جایگاه خود را از دست داده و ما ناشران و کسانی که دغدغه آگاهی و خواندن و فهمیدن را دارند باید کمک کنیم و نگذاریم این فرهنگ از بین برود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار