حداد عادل:

اسلام ۷۰ سال در شوروی نابود شد

غلامعلی حداد عادل قبل از ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب با تأکید بر اینکه اسلام در دنیا مظلوم واقع شده است، گفت: اسلام در جاهای مختلف دنیا آسیب و ضربه دیده است.
کد خبر: ۱۰۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱ - 28September 2016
  به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه قرن بیستم، قرن درهم شکسته شدن اسلام بود، گفت: ابتدای این قرن با نابودی امپراطوری عثمانی که نام اسلام را به یدک می‌کشید آغاز شد و شکل‌گیری انقلاب کمونیستی در آسیای میانه و قفقاز ادامه یافت و در سال‌های دیگر رویکرد سکولاریستی در جها غرب قوت یافت.
 
 رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه اسلام ۷۰ سال در خفقان کمونیست‌ها در محدوده شوروی سابق نابود شد، گفت: ایجاد انقلاب اسلامی که به نام دین آغاز شد نقطه عطف جهان اسلام بود.
 
وی با اشاره به اینکه نباید به انقلاب اسلامی فقط از منظر سیاسی توجه کرد، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در واقع پیروزی حکومت دینی در برابر غول سکولاریسم دنیای غرب بود.
 
حداد عادل با تأکید بر اینکه در نگاه سکولاریستی دین حق حکومت بر مردم را ندارد، اظهار کرد: غربی‌ها دین را یک امر فردی، درونی و قلبی می‌دانند و قدرت تصیم گیری در چارچوب حکومت را ندارد.
 
منبع:فرارو
نظر شما
پربیننده ها