سعید جلیلی:

سینما در جنگ فرهنگی یک سلاح راهبردی است/ جشنواره های جهانی به «آژانس شیشه ای» و «یتیم خانه ایران» جایزه نمی دهند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: غرب به مدد جنگ فرهنگی و امپراطوری رسانه‌ای می‌خواهند به هدف برسند. برای همین در جنگ فرهنگی سینما سلاح راهبردی است
کد خبر: ۱۰۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ - 29September 2016
سینما در جنگ فرهنگی یک سلاح راهبردی استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، در پنجمین روز از چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت درباره لزوم حمایت از سینمای مقاومت اظهار داشت: اگر بخواهیم تعریفی از مقاومت ارائه دهیم، نمی‌توانیم در فضایی انتزاعی و بدون تحلیل از فضایی که بر جهان حاکم است آن را تعریف کنیم.

وی با اشاره به تحولات 70 سال گذشته در مناسبات جهانی تصریح کرد: در این دوره متناسب با تحولات ایجاد شده، مستکبرین امتیازاتی برای خود قائل شدند. این امیتازات، انحصاراتی را برای قدرت‌ها ایجاد کرد که سایر ملل از آن بی بهره اند. پنج قدرت دنیا امتیازی به نام حق وتو دارند و هرگاه بخواهند از آن استفاده می‌کنند. به عنوان مثال در موضوع M.P.T این کشورها می‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند و بقیه نباید داشته باشند.

جلیلی با اشاره به توانمندی های جبهه مقاومت تاکید کرد: شما باید با در محور مقاومت در برابر این سلطه غرب بایستید. طنز تلخ روزگار ما این است که طرفداران آزادی و دموکراسی خود طرفدارن نظام سلطه هستند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با اشاره با دشمنی‌ها و خوی سلطه‌گری آمریکا تصریح کرد: سند راهبرد امنیت ملی آمریکا  که رییس جمهوری فعلی این کشور در سال 2015 آن را نوشته است، صراحتا اعلام می‌کند که در قرن آینده باید رهبری آمریکا در جهان حفظ شود حتی با استفاده از سلاح هسته‌ای.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ادامه عنوان کرد: اگر از مقاومت حرف می‌زنیم، یعنی مقاومت در برابر استکبار جهانی برای رسیدن به آزادی. دلیل اهمیت سینمای مقاومت در همین نکته نهفته است. به طبع جشنواره فیلم مقاومت در پی آن است که مناسبات جهانی که با یک منطق قدیمی شکل گرفته است را با چالش مواجه کند.

جلیلی با اشاره به کشورهای دارنده سلاح هسته ای که ناقض حقوق بشر نیز هستند، ادامه داد: این کشورها به مدد جنگ فرهنگی و امپراطوری رسانه‌ای می‌خواهند به هدف خود برسند. بر اساس این راهبرد، در جنگ فرهنگی سینما سلاح راهبردی است و سینمای مقاومت در این جایگاه  اهمیت پیدا می کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر گسترش اندیشه مقاومت طی سال های اخیر در منطقه تاکید کرد: در دنیای امروز کسی پیروز است که بتواند اراده خود را به اثبات برساند و ایران به همین دلیل در عرصه های مختلف توانست به پیروزی دست پبدا کند. جشنواره مقاومت به عنوان یک ابزار در جنگ فرهنگی اهمیت پیدا می‌کند. می‌توان در این میدان مقاومت کرد و موفق نیز شد و دستاوردهای آن را تکثیر کرد. در اندیشه مقاومت فقط خرمشهر آزاد نشد، جنوب لبنان هم آزاد شد. رژیم صهیونیستی پیش از شکل گیری اندیشه مقاومت در میان کشورهای منطقه، در هر جنگی وارد می شد، پیروزی به دست می آورد. اما پس از آن تنها شکیب نصیب این رژیم کودک کش شده است.

وی درباره جنگ فرهنگی غرب نیز بیان داشت: این موضوع یکی از کارکردهای سینمای مقاومت است. زمانی که کشورهای غربی نمی‌توانند با قدرت نظامی کاری از پیش ببرند به سمت استفاده از نرم‌افزار می‌روند. باید در سینمای مقاومت هم پدافند داشته باشیم هم آفند. دشمن می‌خواهد شما را در پدافند تضعیف کند و راه تعالی شما را متوقف کند. او از ابزار ترس، تردید و تحقیر استفاده می‌کند. اگر در دنیا سینمای سلطه داریم، سینمای مقاومت نیز باید داشته باشیم.

جلیلی با اشاره به اینکه جربان سینما زبانی جهانی است، ادامه داد: دشمن از سینمای مقاومت واهمه دارد. پدافند و آفند جنگ فرهنگی سرداران و سربازان خود را می‌خواهد. اگر نظام سلطه سردار سلیمانی‌ها را تحریم می‌کند؛ سرداران فرهنگی باید بدانند که جشنواره‌های خارجی برای‌شان کف نمی‌زنند و حتی آنها را بایکوت می‌کنند. آنها از هر سینماگری که مفاهیم مقاومت را منتقل کند، انتقام می‌گیرند. هیچ جشنواره‌ای در دنیا به «بازمانده»، «آژانس شیشه‌ای» و «یتیم خانه ایران» جایزه نمی‌دهد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار