دو کبوتر با یک پرواز

عکس دیدنی از لحظه پرواز شهید «سروش امیری»

شهیدان «سروش امیری» و «نصرالله جورکش» دو یار بهشتی بودند که در عملیات بیت‌المقدس ۶ هنگام مقابله با پاتک عراقی‌ها شهد شیرین شهادت را نوشیدند.
کد خبر: ۱۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰ - 02February 2014

عکس دیدنی از لحظه پرواز شهید «سروش امیری»

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امامزاده علی اکبر (ع) چیذر، همان جا که هیات رایه العباس حاج محمود کریمی سالهاست خیمه عزای حسینی برپا میکند میزبان شهید عاشقی است که در عملیات بیت المقدس ۶ در منطقه عمومی ماووت کردستان عراق، به همراه فرمانده غیور تیپ کربلای لشکر ده سیدالشهدا (ع) شهید «نصرالله جورکش» به عهد خویش با سالار شهیدان وفا کرد و آسمانی شد.

عکس زیر متعلق به دو شهید والامقام تیپ سوم کربلای لشکر ده، نصرالله جورکش فرمانده شجاع و نامدار تیپ (سمت چپ تصویر) و شهید سروش امیری پیک تیپ، (سمت راست تصویر) است که پس از عملیات بیت المقدس ۶ در منطقه عمومی ماووت کردستان عراق در ارتفاعات موسوم به شیخ محمد و شیخ یوسف مشغول بررسی خط پدافندی و شناسایی مواضع دشمن هستند.

بهار سال ۶۷ لشکر ده سیدالشهدا (ع) در مناطق شمال غرب و در کردستان عراق چند عملیات موفق داشت که پس از فتح حلبچه و ارتفاعات شاخ شمیران و شاخ سورمر، ارتفاعات شیخ محمد و شیخ یوسف را در منطقه ماووت از ارتش بعثی عراق پاکسازی کرد.

این دو یار بهشتی در عملیات بیت المقدس ۶ در هنگام مقابله با پاتک عراقیها شهد شیرین شهادت را نوشیدند. در لحظاتی که شرایط خط پدافندی بسیار دشوار شده بود یاران امام خمینی (ره) با نثار جان از منطقه عملیاتی محافظت کردند تا نیروهای کمکی و پشتیبانی از راه رسیدند و عراقیها را وادار به عقب نشینی کردند.

عکس زیر نیز لحظهای است که شهید سروش امیری از ناحیه سر هدف گلوله تک تیراندازهای عراقی قرار گرفته و و گلوله قناصه از پشت سرش خارج شده و همرزمانش با چفیهای سفید محل زخم گلوله را بستهاند.

حمید پورنوری از دوستان نزدیک شهید سروش امیری نقل میکرد که در مجالس روضه امام حسین (ع) بیتاب میشد و دلباخته و شیدای واقعی ارباب شهدا بود. در زمان اعزام به جبهه قبل از عملیات بیتالمقدس ۶ مدام این بیت را زمزمه میکرد:

 «خنده کنان میرود روز جزا در بهشت         آنکه به دنیا کند گریه برای حسین (ع)»

نظر شما
پربیننده ها