مشاور عالی دانشگاه امام حسین (ع):

استقلال امروز کشور مرهون جهاد و شهادت است

مشاور عالی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: هیچ معاهده و کنوانسیونی این انقلاب را بیمه نکرده، بلکه استقلال این کشور مرهون جهاد و شهادت است و همه باید بدانیم هیچ قراردادی سایه جنگ را از سر ما دور نمی‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴ - 29September 2016

استقلال امروز کشور مرهون جهاد و شهادت استبه گزارش دفاع پرس از سمنان، سردار الله نور نوراللهی در یادواره شهدای شهرستان سرخه که باحضور پرشور مردم شهیدپرورو مسئولین شهرستان در محل گلزار شهدای شهرسرخه برگزار شد، اظهار داشت: حدود 210 هزار شهید در صحنه های دفاع مقدس جان خود را تقدیم انقلاب کردند که از این تعداد سه هزارشهید متعلق به استان پرستاره سمنان که 200 تن آن از خطه خوشنام سرخه است.

وی با اشاره به افراد حاضر که باعث روشنی محفل شهدا شده اند؛ اذعان کرد: این محافل با میتینگ ها و سمینارها متفاوت است، این مجالس فقط بوی شب های عملیات می دهد و این اتحاد و انسجام بسیار خرسند کننده است.

نوراللهی با بیان کلام رهبر انقلاب که فرمودند؛خرمشهرها در پیش است؛ ادامه داد: وقتی مردم با انسجام در برنامه ها و مناسبت های عمومی حضور می یابند مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا لذت می برند، هرشعاری که در جمهوری اسلامی مطرح می شود نیازمند آن است که اقدامات عملی پشت آن انجام پذیرد تا به ثمره برسد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس برای همه ملت ایران است و دفاع ما هم مکتبی بود و هم ملی بود، افزود: دفاع ما یک گنجینه پایان ناپذیر و مؤلفه قدرت بازدارنده در جمهوری اسلامی ایران است.

مشاور عالی فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه اقشار مختلف مردم از کسبه، بازاری، معلم، کارگر، دانشمند،‌ طلبه، دانشجو، دانش‌آموز از جمله زن و مرد رونق‌بخش صحنه‌های دوران دفاع مقدس بودند، گفت: یادواره شهدا محفلی است که با هر میتینگ پرهزینه، همایش و سمینار کذا و کذا متفاوت است و در چنین محفلی فقط بوی روزهای عزت‌آفرینی به مشام می‌رسد، بوی شب‌های عملیات می‌آید و بوی شهد روح‌انگیز شهادت می‌دهد.

نوراللهی با بیان اینکه اتحاد و انسجام در برگزاری این یادواره روحیه‌بخش است، تصریح کرد: 28 سال از پایان دفاع مقدس گذشته است؛ ولی هنوز این مردم بر این باورند که خرمشهرها در پیش و جهاد همچنان باقی است.

نوراللهی تأکید کرد: تجربه 38 ساله انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس یعنی 2 هزار و 877 روز جنگ نابرابر فرزندان امام راحل با اجرای 162 عملیات و خلق حماسه بی‌بدیل و بی‌نظیر رزمندگان گنجینه‌ای پایان‌ناپذیر و مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد:‌ وقتی دشمنان انقلاب اعتراف می‌کنند که جنگ تحمیلی عراق و حامیانش علیه ایران آن‌هم در شرایط تحریم و اوضاع بد اقتصادی حاکم بر ایران نابرابرترین جنگ تاریخ بوده است؛ اما حاصلش پیروزی در میدان نبرد رزمندگان این مرز و بوم بود، بی‌شک این اعتراف‌ها نتیجه خون شهدایی است که نهراسیدند و بهترین حماسه‌ها را در سینه تاریخ ثبت کردند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس متعلق به همه ملت، اقوام و مذاهب است، گفت: روزی که دژخیمان به خرمشهر وارد شدند بر روی دیواری نوشتند آمده‌ایم که بمانیم؛ همین فرزندان امام خمینی بودند که آنان را از خرمشهر با خون خود، با شجاعت، ایثار و فداکاری بیرون کردند.

مشاور عالی فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) افزود:‌پیروزی در جنگ ارزان به دست نیامد، وقتی می‌گوییم در خرمشهر 19 هزار نفر اسیر گرفتیم، فراموش نشود که هفت هزار نفر در خرمشهر شهید و در زیر تانک‌های عراق له شدند تا آن‌هایی که آمدند که بمانند دیگر حتی فکر لحظه‌ای تعرض به این آب‌وخاک را نداشته باشند.

نوراللهی گفت: باید نعلین پدران و مادران شهدا را بوسید؛ چراکه این والدین شهیدان بودند که تحمل کردند و دنیا را به هم ریختند و اگر صبر و مقاومت شما نبود امروز این استقلال و اقتدار را نداشتیم.

وی افزود: شهدا مثل آیه‌های قرآن مقدس هستند؛ چراکه عزت برای این ملت آفریدند و مالک اشترهای زمانه ما در دفاع مقدس جانانه رزم کردند و انقلاب با خون این رزم‌آفرینان حفظ شده است.

مشاور عالی فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) ادامه داد: هیچ معاهده و کنوانسیونی این انقلاب را بیمه نکرده، بلکه استقلال این کشور مرهون جهاد و شهادت است و همه باید بدانیم هیچ قراردادی سایه جنگ را از سر ما دور نمی‌کند.

نوراللهی تأکید کرد: باید مثل سال‌های دفاع مقدس آماده ایثار و همچون شهیدانی باشیم که نه سودای سود داشتند و نه غم بود و نبود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها