فرمانده نیروی انتظامی:

در اربعین امسال بدون ویزا و گذرنامه معتبر امکان خروج از مرز امکان پذیر نیست

«سردار اشتری» گفت: با توجه به تاکید دولت عراق و ضرورت رعایت قوانین از سوی نیروی انتظامی، در اربعین امسال نیز بدون ویزا و گذرنامه معتبر امکان خروج زائران از مرز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ - 28September 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سردار حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (چهارشنبه) شب در حاشیه دیدار با مراجع عظام تقلید در گفت وگویی با خبرنگاران خاطرنشان کرد: ما باید قوانین خود را در زمینه حضور زائران در مراسم اربعین حسینی رعایت کنیم و هر توافقی را که با دولت عراق رسیدیم را نیز عملیاتی می کنیم و مسئولان عراقی نیز طبق سنوات گذشته، بر ارائه ویزا تاکید دارند.
 
وی ادامه داد: مردم از ابتدا باید به فکر تهیه ویزا باشند و کسانی که مدارک نداشته باشند بازگردانده خواهند شد.
 
اشتری خاطرنشان کرد: هم اکنون وضعیت صدور گذرنامه بسیار خوب است و دفترهای صدور گذرنامه به صورت تمام وقت آماده پاسخگویی به مردم هستند و در چند روز قبل از اربعین نیز شیفت های خود را بیشتر وساعت کار را افزایش خواهیم داد.
 
وی به مردم توصیه کرد: تهیه ویزا و گذرنامه را برای روزهای پایانی نگذارند و از اکنون به فکر تهیه مدارک خود باشند و در سایت حج و زیارت نیزثبت نام کنند و بدانند بدون ویزا دولت عراق اجازه خروج زائران از مرز را نمی دهد.
 
فرمانده نیروی انتظامی گفت: امسال دو میلیون تن از مردم ما زائران اربعین حسینی هستند و امنیت آنها در بین راه، در جاده ها و تسهیل در تردد رفت و برگشت بر عهده نیروی انتظامی است و با تجربه خوبی که از گذشته داریم امسال میزبان مناسبی برای زائران هستیم.
 
اشتری در ارتباط با عزاداری های ماه محرم گفت: هماهنگی لازم بین نیروی انتظامی از کلانتری ها گرفته تا فرماندهان استان ها و شهرستان ها، صورت گرفته و امید است مراسم عزاداری محرم، بدون کوچترین مشکل برگزار شود.
 
وی ادامه داد: در ماه محرم به هیات های مذهبی و مردم که دسته عزاداری دارند باید هماهنگی و همکاری خوبی با نیروی انتظامی داشته باشند و تمام تلاش ما برگزاری مراسم ها در نظم و امنیت کامل است.
 
سردار اشتری بیان داشت: امید است در ایام محرم دسته های عزاداری و هیات ها به گونه ای برنامه ریزی کنند که مزاحمتی برای مردم و رانندگان خودروها نداشته باشند، در عزاداری ها حرکاتی که وهن مکتب اهل بیت (ع) است نیز انجام ندهند.
 
فرمانده نیروی انتظامی عصر چهارشنبه با سفر به شهر مقدس قم با برخی آیات و مراجع عظام تقلید دیدار کرد.
 
منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار