سردار شمشیری:

ایستادگی کلید واژه اصلی دفاع مقدس است

جانشین دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در یادواره شهدای آموزش نظامی چهارمحال و بختیاری، ایستادگی را کلید واژه اصلی دفاع مقدس دانست.
کد خبر: ۱۰۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲ - 30September 2016

به گزارش دفاع پرس از چهارمحال و بختیاری، سردار علی شمشیری در همایش نیروهای مسلح، اقوام بختیاری و قشقایی و یادواره سردار شهید ایرج آقابزرگی و 28شهید آموزش نظامی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، به تبیین برکات هشت سال دفاع مقدس با تأسی از فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پرداخت.

جانشین دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: ‌آثار جنگ 8ساله به برکت روحیه جهادی، سازندگی، ابتکار، خلاقیت و حرکت شهدا بوده است.

سردار علی شمشیری، افزود: حضرت امام خمینی (ره) در نوشته ای که اواخر عمر خویش مرقوم فرمودند و عنوان منشور روحانیت می باشد، آثار و برکات داخلی و خارجی جنگ را شمرده اند.

وی، گفت:‌جنگ به ما یاد داد که سالیان سال می شود روی پای خود ایستاد و بدون وابستگی و تکیه به قدرتهای بیگانه می توان در برابر استکبار جهانی ایستادگی کرد.

این مقام ارشد نظامی، ایستادگی را کلید واژه اصلی و اساسی دفاع مقدس و جنگ برشمرد و با اشاره به الگوگیری جنبش های آزادی بخش و جبهه مقاومت از انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه برابر حزب الله لبنان نیز به همین دلیل بود.

سردار شمشیری، اضافه کرد: با وجود اینکه اعراب طی 6روز از ارتش صهیونیستی شکست خوردند؛ اما مقاومت حزب الله در جنگ 33 روزه نشان داد که با تکیه بر ایمان و بدون وابستگی به بیگانگان می توان روی پای خود ایستاد.

وی،‌به دیدار سید حسن نصرالله با حضرت امام خمینی(ره) در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: حضرت امام نابودی اسرائیل از صفحه روی زمین را از حزب الله خواستند، نه اینکه تنها دشمن متجاوز را از سرزمینشان بیرون کنند.

سردار شمشیری، به خط پشتیبانی استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل از تروریسم سلفی و تکفیری و بحران سوریه نیز اشاره کرد و گفت: اجماع بالای 100 کشور برای ساقط کردن بشار اسد و حکومت قانونی سوریه بعد از 67ماه با شکست مواجه شده؛ در حالی که قبلا کافی بود این کشورها برای براندازی حکومتی تنها یک مأموریت به سفارتشان در آن کشور بدهند و آن رژیم ساقط شود.

وی، تأکید کرد: باید دید چه اتفاقی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران افتاده که علی رغم اعزام تروریسم از 50 کشور دنیا به سوریه و حمایت همه قدرتها از تروریستها، نتوانسته اند کاری از پیش ببرند.

جانشین دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، دفاع مقدس و تحقق فرمایشات حضرت امام(ره) را حقیقتی دانست که تحقق یافته است.

وی، به سخنان تحلیل گران غربی و آمریکایی نیز درباره تولد اژدهایی در منطقه خاورمیانه متشکل از ایران بعنوان سر، سوریه بعنوان کمر و حزب الله بعنوان دُم این اژدها اشاره کرد و افزود: اینها برای مقابله با اژدها ابتدا با حزب الله درگیر شدند؛ ولی دیدید که چه شکستی را در جنگ 33 روزه را تجربه کردند.

سردار شمشیری، واقعه یمن و بمباران مردم مسلمان بی گناه این کشور توسط حکومت سعودی را یادآور شد و ایستادگی این ملت را نیز الگو گرفته از انقلاب اسلامی هشت سال دفاع مقدس دانست که بعد از حدود 19 ماه هنوز روی پای خود ایستاده اند.

وی، در پایان به عزت و اقتدار ایران اسلامی در عرصه بین المللی و منطقه اشاره کرد و گفت:‌اینکه در مناظره دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا بیش از 16بار نام جمهوری اسلامی را به زبان می آورند، نشان دهنده نقش ایران اسلامی در معادلات بین المللی و منطقه ای است، که بدون حرف جمهوری اسلامی امکان ندارد درباره مسایل منطقه ای بتوانند کاری بکنند.

وی، همچنین برکات هشت ساله دفاع مقدس را به تأسی از فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) برشمرد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها