همزمان با هفته دفاع مقدس درچهارمحال و بختیاری برگزار شد؛

همایش نیروهای مسلح و اقوام و یادواره شهدای آموزش نظامی

همایش نیروهای مسلح، اقوام بختیاری و قشقایی و یادواره 28شهید آموزش نظامی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ - 30September 2016
به گزارش دفاع پرس از استان چهارمحال و بختیاری، سردار رضا محمدسلیمانی در این همایش که با حضور مقامات بلندپایه نظامی، انتظامی، خانواده معظم شهدا، سران قبایل عشایری و قشقایی و یادگاران دفاع مقدس در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد، گفت:‌شهدای استان به ما آموختند که می توان بر تابلوی سیاه روزگار، با خط قرمز شهادت گل واژه های عشق را نگاشت.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و 2400شهید استان چهارمحال و بختیاری بویژه 28شهید آموزش نظامی و سردار شهید ایرج آقابزرگی، تأکید کرد: شهادت، پایان راه نیست، بلکه آغازی برای پایان جهل و نامرادی است.

سردار محمدسلیمانی افزود: اگر امروز نام ایران با عزت و سربلندی بر سر زبانهاست و اگر امروز نام سجیل، رعد، سفیر و صاعقه، لرزه بر اندام پوسیده استکبار می اندازد به برکت خون شهیدان عزیز است.

وی گفت: ایمان و اعتقاد ناب شهدا و ولایت و رهبری بود که امام راحل تداوم مکتب سرخ حسینی را بیمه کرد.

گفتنی است در این مراسم سردار علی شمشیری، جانشین دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به ایراد سخن پرداخت و همچنین از کتاب زندگی نامه سردار شهید ایرج آقابزرگی، رونمایی شد.

تجلیل از خانواده معظم شهدای آموزش نظامی، برگزاری نمایش فرهنگی رزمی از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود که به مناسبت هفته دفاع مقدس در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار شد.

به گزارش دفاع پرس، سردار شهید ایرج آقابزرگی، فرمانده واحد آموزش نظامی تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری بود که طی عملیات کربلای 5 در تاریخ 21 دیماه 1365 در منطقه شلمچه به فیض شهادت رسید و پیکر پاک و مطهرش روز ۲۶ دی‌ماه ۱۳۶۵، بر دوش خیل کثیر عاشقان ایثار و شهادت در گلزار شهدای زادگاهش شهر نافچ از توابع شهرستان شهرکرد، آرام گرفت.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها